Az okosmérők számtalan előnyt biztosítanak a közműszolgáltatók és ügyfeleik számára, köztük a kimaradások gyorsabb észlelését, a rugalmasabb számlázási csomagok támogatását, a fogyasztással kapcsolatos növekvő tudatosságot és a nagyobb hatékonyságot. Ugyanakkor az okosmérők kihívásokat is teremtenek a közműszolgáltatók számára a jelentős előzetes költségekhez, a növekvő összetettséghez és a komolyabb biztonság iránti igényekhez kapcsolódóan.
Annak érdekében, hogy az áram-, gáz- és vízműszolgáltatók sikeresen birkózhassanak meg a fenti kihívásokkal az Ericsson (NASDAQ: ERIC) bevezeti a Smart Metering szolgáltatást – egy mindenre kiterjedő, teljeskörű, automatikus okosmérést és adatkezelést támogató megoldást.
A Smart Metering szolgáltatás lehetővé teszi az üzleti folyamatok teljeskörű kiszervezését, amely a speciális szolgáltatásfunkcióktól kezdve a kommunikáció-menedzsmenten át mindent lefed. Köszönhetően az Ericsson menedzselt szolgáltatásokban elért vezető szerepének, az IKT transzformációban szerzett tapasztalatainak és a a globális szolgáltatási szervezetének.
Az Ericsson a fenti üzleti modell szerint kezeli az okos mérési infrastruktúrát, az adatgyűjtési és -elemzési folyamatokat a közműszolgáltatók nevében, a szolgáltatási szintű megállapodásoknak megfelelően. Az informatikai rendszerek integrálására és kezelésére vonatkozó globális tapasztalatainak felhasználásával az Ericsson leegyszerűsíti a közműszolgáltatók számlázási folyamatait. A világ 180 országában dolgozó 65 000 szakembernek köszönhetően az Ericsson olyan méretgazdaságosságot biztosíthat, amelyet a szolgáltatók önmagukban nem tudnának elérni. Ugyanakkor az átlátható irányítás és a változáskezelési folyamatok garantálják, hogy az okosmérés feletti ellenőrzés a közműszolgáltatók kezében marad.
Ennek eredményeképpen a szolgáltatók jelentős előzetes költségek nélkül élvezhetik a gyors piacra lépés előnyeit, valamint több mint 20%-os költségmegtakarítást könyvelhetnek el a növekvő működési hatékonyság miatt.
Marie Fossum Strannegård, az Ericsson közműszolgáltatókért felelős igazgatója elmondta: „A károsanyag-kibocsátás csökkentésére, az új üzleti modellekre és a működési hatékonyságra irányuló növekvő figyelem megváltoztatja a közműszolgáltatói piacot és növeli a kiszervezés iránti érdeklődést. A telekommunikációs és informatikai piacon szerzett tapasztalataink segítségével támogathatjuk a közműszolgáltatókat a legkülönfélébb kihívások leküzdésében.”
„A közműszolgáltatók nevében eljárva, egyedüli összekötőként koordináljuk az informatikai szolgáltatások, a és a helyi üzemeltetők és a a összekapcsoltság biztosítását. Az általunk kezelt Smart Metering szolgáltatás már több észak-európai közműszolgáltatóval történő együttműködés során bizonyított, így készen állunk arra, hogy a kiterjedt szolgáltatásszervezés segítségével globálisan is elérhetővé tegyük.”