Visszatekintés a CES-re (1)

Laszlo Horvath, 2016. január 10. 14:11

Miközben folymatosan érkeztek – szinte dőltek - szerkesztőségünkbe  a CES-2016 hírek, amerikai tudósítónk (Horváth László, nemzetközi reputációjú online marketing szakértő) a helyszínen próbálta meg felmérni, hogy összegészében mit is jelent a világ számára (no és számunkra) a CES. 

Az biztos, hogy már nem csupán Consumer Electronics Show, hisz az autóipartól az edzésprogramot szabályozó tornacipőig, a drónoktól a 3D nyomtatóig, a hálózatba kapcsolt háztartási cikkektől, tárgyaktól (IoT) a fantasztikus kijelzőkig életünk minden területét érintő konferenciáról és kiállításról van szó, amit ma már nem is neveznek „szórakoztató elektronikai show”-nak, a rövidítés maga nyert új jelentést: az ami a héten Las Vegasban zajlott, hivatalosan is csupán CES és kész! A konferencia-előadásaival és a magyar vállalkozások amerikai térhódításának segítésével sokunk barátjának számító Horváth László úgy fogalmazta meg ezt az egészet, hogy „Disruption is going  mainstream”, amiből a „disruption”-t nehéz magyarítani, mivel pontatlan lenne félbeszakításnak, megszakításnak fordítani, de az biztos, hogy azok a folyamatok, amiket korábban még külön tudtunk kezelni informatikaiként, szórakoztató elektronikaiként vagy épp háztartásiként, nem a maguk medrében folytatódnak tovább, ezek a folyamatok valóban megszakadtak, egész iparágak változnak, mindent újra kell gondolni, és a fősodorrá az vált, hogy összeolvadnak a technikák és a tudományágak, minden mindennel összefügg, egybemosódik: disruption is going mainsteram. 

 
És most ezen bevezető után átadom a szót Horváth Lászlónak, aki több részes cikksorozatot ígért, amelynek első része még csak a bevezetés, így reményeink szerint nálunk még a jövő héten is tart az éppen csak véget ért  CES.
 
= = =
 

Egy magyar sikernek is örülhettünk mindjárt a CES kezdetén: a MixyLabs matematikai bázisú zene-keverő DJ terméke harmadik díjat nyert az EU-US Strtup Matchfest versenyben, egy francia és egy amerikai céggel jutva fel a dobogóra 160 résztvevő és 70 versenyző cég mezőnyében. Ennél jobban nem is indulhatott volna a kreativitást, a jövőt és a mai piaci realitásokat egyesítő CES. Ugyancsak az élmezőnyben végzett a verseny másik magyar résztvevőjének (Yummber) házikonyha applikációja, és ezek az elismerések - egy olyan zsűri részéről, amely amerikai és európai kockázati tőke befektetőkből állt - sok sikert előlegezhetnek meg a cégeknek, és ígéretes a szépen fejlődő magyar startup kultúra szemszögéből is. Mint a verseny szerény résztvevője, büszkén tanúsíthatom, hogy Gödény Gábor (MixyLabs) és Kalmár Péter (Yummber) prezentációja egyaránt jó fogadtatásra talált a résztvevők között, mindketten stílusosan és ügyesen mutatták be terméküket és csapatukat. 

A CES maga 170 ezer résztvevőt, köztük 50 ezer külföldit hozott el Las Vegasba, akik maguk is – csakúgy, mint a kiállítók – gyakorlatilag minden iparágat képviseltek. Még teljesebb a kép, ha a résztvevőkhöz hozzászámoljuk az a 15,2 milliárd oldalletöltést, ami a közösségi médiában kapcsolódott a CES-hez január 6 és 9 között. Nem csoda, hogy ma már senki sem tudja megmondani, hogy mi a CES, maguk a szervezők sem, hisz az eredetileg Consumer Electronics Show-nak nevezett rendezvényt már korábban átkeresztelték International CES-nek, mostanra azonban az International-t sem tartják szükségesnek odaírni, lekopott, maradt a csupasz CES. Ez a geek-ekről és geek-eknek  szóló megafesztivál azt üzeni:  itt láthatod, hogy a Te üzleteden és kívül is van érdekes, izgalmas, folyamatosan megújuló, felfedezésre váró világ; itt mások is észrevesznek Téged, s ezért különbözik maga a jelenlét, vagy az interneten keresztül megnézett, elolvasott hírdömping.

Ezt a személyes hangulatjelentést nyitom meg most, s arról szeretnék beszélni, beszélgetni a következő néhány napban, hogy miképp is jelenik meg a már említett distruptive force a technika világában.