A francia diplomácia angol-francia kétnyelvű internetes oldalt (www.visitfrenchwine.com) indított kedden a borturizmus erősítésére.
A franciaországi bortermelő vidékeket és pincéket népszerűsítő oldalt Laurent Fabius francia külügyminiszter mutatta be, aki az ágazatot kiemelt jelentőségűnek nevezte. A francia diplomácia vezetője szerint a francia borok és egyéb szeszes italok 11,4 milliárd euró értékű tavalyi exportja 114 Rafale vadászbombázó eladásának felel meg.
A kétnyelvű portálon az internetezők különböző utazási ajánlatok között válogathatnak a francia bortermelő vidékeken, megismerkedhetnek azok jellegzetességeivel és a legjelentősebb termelők portréit is olvashatják.
"A bor nem egyszerűen egy termék, hanem egyre inkább önálló kultúra. A turisták keresik a történeteket és a kiváló termékeket, értelmet akarnak adni annak, amit esznek és isznak. Ez az oldal segíteni fogja a boraink szélesebb körű megismertetését, a borterületeink megnyitását (a nagyközönség számára). Az a cél, hogy minél több francia és külföldi megismerje a termékeinket" - mondta Laurent Fabius a sajtótájékoztatón, s annak a reményének adott hangot, hogy 2020-ra évi 4 millió látogatója lesz a portálnak.