2016 első negyedévében átalakul a Libri-Shopline Nyrt.: a cégcsoport nem üzemelteti tovább a Shopline márkát, a vállalat ezután fókuszáltan a könyvek, az olvasás és a kultúra népszerűsítését tűzi ki célul. A cégcsoport vezetésében személyi változás nem történik.
A 2013-ban bekövetkezett fúzió óta a Libri-Shopline Nyrt. a közép-európai régió egyik legjelentősebb kulturális vállalatává nőtte ki magát. A teljes cégcsoport a Libri Könyvkereskedelmi Kft. és érdekeltségei, valamint a Shopline Nyrt. összefonódásával jött létre.
Az összefonódás utáni két évben a két vállalat önálló kereskedelmi márkái, a Libri, a Shopline és a Bookline egyaránt sikeresen működtek. A cégcsoport a tavalyi évben fogalmazta meg vízióját és misszióját, melynek középpontjában a kultúraközvetítés előtérbe helyezése és az olvasás népszerűsítése áll. A vállalat vezetése ezért döntött úgy, hogy a fókuszált működés érdekében a továbbiakban nem üzemelteti tovább a Shopline webáruházat, hanem a kultúra irányában folytat még elkötelezettebb tevékenységet.
A Libri 2015-ös arculatváltása után országos bolthálózatában és a libri.hu-n is letisztult, elegáns, egységes környezettel, valamint több évtizedes szakértelemmel várja ezután is a vásárlókat; a Bookline pedig szintén a 2015-ben megújított fiatalos, frappáns, pimasz, alapvetően online olvasásnépszerűsítést tűzte ki céljául. A cégcsoport a 2016-os évben is támogatja a kisebb könyvkiadókat és szakmai műhelyeket Nyitott Könyv programjával, aktív szerepet vállal az olvasásnépszerűsítésben és nagy energiát fordít CSR programjaira is.