Az Ericsson (NASDAQ: ERIC) Mobilitási Jelentésének ma megjelent mobil világkongresszusi kiadása bemutatja a hálózati teljesítmény ingadozásának az okostelefon-használókra gyakorolt hatását, valamint azt, hogy a felhasználóknak milyen véleményük alakul ki a mobil szolgáltatókról és a digitális tartalomszolgáltatókról.
Az okostelefonokkal kapcsolatos különböző élményekre adott emocionális válaszokat neurális hálózatok* segítségével elemeztük. A weboldalak és a videók késleltetett betöltése időhiány esetén átlag 38 %-kal növelte a mobilfelhasználók pulzusát. A videostreaming folyamat hat másodperces késleltetése a stresszfaktor háromszoros növekedését okozta. Összehasonlításképpen, ekkora stresszt okoz egy matematikavizsga elvégzése vagy egy horrorfilm megnézése, és nagyobb, mint amelyet egy virtuális szakadék szélén állva érez az ember. A videó elindulása után egyetlen megállás is további drámai növekedést okoz a stressz-szintben.
*vezeték nélküli elektro-enkefalográfia (EEG) technológia, pulzusmérők és szemmozgás-követő berendezések
A tanulmányban egy mobil szolgáltató nettó népszerűségi mutatója (NPS) jelentősen, 4,5%-kal nőtt a késleltetésmentes élmény hatására. Ugyanilyen eredmény adódott az emocionális hatások neurális hálózat alapú motivációs index segítségével történt mérése során.
Az mobil szolgáltató népszerűsége azonban már a tartalombetöltési és pufferelési idő mérsékelt növekedése esetén is átlag négy százalékponttal csökkent. Érdekes módon a mérsékelt késések kétszeresen is negatívan érintették a mobiloperátorokat: csökkent a márkájuk iránti érdeklődés, és egyben nőtt a versenytársak márkái iránti affinitás.