Az e-kereskedelem szárnyalása további lendületet ad a Pick Pack Pontnak is

forrás: Prím Online, 2016. február 23. 09:41

Az immár 6 éves Pick Pack Pont továbbra is töretlenül növekszik, ami 2015 karácsonyi szezonjában 26%-kal több kézbesített csomagot eredményezett az előző év azonos időszakához képest. Az e-kereskedelem dinamikus fejlődésének egyik legnagyobb nyertese a logisztikai piac, ugyanis a közel 2,5 millió online vásárló jelentős része nem a személyes bolti átvételt preferálja.

A vásárlók részéről ma már elvárás, hogy küldeményeiket az általuk kedvelt pontokon és a számukra megfelelő időben vehessék át. Mindazonáltal ez az átvételi mód a webáruházak által is rendkívül kedvelt, mivel a házhozszállításnál alacsonyabb „utolsó mérföld” költséget biztosít, nem beszélve a kedvező környezeti hatásokról.

 

A Pick Pack Pont ügyfelek 80%-a visszatérő

Az online kereskedők többségénél a jövőbeni fejlődés elsődleges forrása inkább a már meglévő online vásárlói bázis aktivitásának növelésében rejlik. Ez a tendencia az elmúlt évben a Pick Pack Pont ügyfelek összetételén is megmutatkozott: ügyfeleink 80%-a visszatérő, ráadásul többségük, ha teheti, Pick Pack Pontra kéri csomagjának kézbesítését.

 

Stabil partnerbázis és kibővített szolgáltatások

A logisztikai piacon tavaly számos új szereplő jelent meg különféle megoldással – ráadásul főképp a csomagponti szolgáltatások területén – a Pick Pack Pont mégis sikeresen őrizte meg piaci súlyát a szektoron belül.

 

A cég ügyvezetője, Mihályi Sándor, az eredményes működést a vállalat sikeres ügyfélmegtartó és - bővítő programjában, valamint az integrációs projekt megvalósításában látja. A Pick Pack Pont mögött álló Lapker Zrt. ugyanis még 2013-ban felvásárolta a Sprinter futárszolgálatot. Az ezt követő egy évben pedig sikerült összehangolnia a két kézbesítési forma működését, melynek eredményeképpen a Pick Pack Pont partnerei immár egy komplex logisztikai szolgáltatást vehetnek igénybe. 

 

 

A kibővített üzleti modell révén a vállalat 2016 elejére már több mint 2000 kereskedővel áll partnerségi viszonyban, azaz kijelenthető, hogy lefedi a magyar e-kereskedelmi szektor felét. Ráadásul a GKI Digital által publikált, 2014-es adatokra alapuló, a magyar piac TOP10 legnagyobb webáruházát bemutató listáján 10-ből 7 e-kereskedő a cég állandó partnere. A 2015-ös év során tovább bővült azon webáruházak köre, ahol a vásárlók igénybe vehetik a Pick Pack Pont szolgáltatását – többek között 2015 őszén indult el az együttműködés az Emaggal és a Média Markttal.

 

„A PPP szolgáltatást ügyfeleink kényelmének érdekében vezettük be. Előfordulhat, hogy a vásárlók nem tudják otthon várni a küldeményt, így a Pick Pack Pont szolgáltatás segítségével akár munkából hazafelé is felvehetik csomagjukat” – nyilatkozta az eMAG képviseletében Tóth József operációs vezető”

 

A házhoz szállítás és a Pick Pack Pont szolgáltatás, kiegészülve a raktárlogisztikával a magyar CEP piac meghatározó szereplőjévé tette a Sprinter Futárszolgálatot a magyar online piacon.  

 

Partnerközpontú megközelítés és közvetlen ügyfél-kommunikáció

A hálózat 2009-es indulása óta a vállalat az alulról építkezés stratégiájának elkötelezettje, azaz a legnagyobb webáruházak mellett a legkisebbek igényeit is szem előtt tartva, folyamatosan építi és alakítja stabil partneri bázisát, amelyre így bátran alapozhatja a további fejlődést.

 

Ezt a hozzáállást tükrözi az is, hogy a Pick Pack Pont-nak és a Sprinter szolgáltatásoknak van a legnagyobb Facebook követői bázisa a hazai logisztikai piacon – szám szerint 14.000 felhasználó. Kiegészülve a 2015-ben megújult honlappal és partner portállal, a vállalat rendszeresen folytat önálló kommunikációs kampányokat, valamint a kereskedők üzeneteit is képes közvetlenül eljuttatni a vásárlókhoz.

 

A Pick Pack Pont büszke arra, hogy a hálózat kiépítése a maga nemében európai kuriózum, ugyanis máshol nem épült még ilyen jellegű csomagküldő hálózat a hírlapüzletek, kiskereskedelmi hálózatok és a benzinkutak sokaságára alapozva.

 

Tények és számok a Pick Pack Pontról:

 

A vásárló dönt!

A tavaly megjelent új csomagponti szereplők, és új megoldások következtében kialakult helyzet a kereskedőket sokszor nehéz döntések elé állította. A Pick Pack Pont-hálózat ebben a megváltozott piaci helyzetben is helyt állt és optimistán tekint a 2016-os évre.

 

A piaci verseny alakulását a vásárlók igényei, az azokra adott válaszok, valamint a vásárlók elégedettsége határozza meg. Ha a vásárló elégedett, akkor az nagyban meghatározza döntését a következő vásárlása során. A vásárlói preferenciák között a szállítási díj mellett az átvételi módok közti választási lehetőség, az átvétel kényelmessége, rugalmassága, az átvételi pont közelsége és minősége a legfontosabb szempont. 

 

"A vásárlói visszajelzésekre, kutatásokra alapozzuk jövőbeli fejlesztéseinket, ezzel tudjuk üzletfeleinket is a legjobban támogatni. Ennek megfelelően terveink között szerepel, hogy idén elkezdjük a terjeszkedést a környező országokban is egy csomagponti megoldással" – mondta Mihályi Sándor ügyvezető igazgató.