A vásárlók 2015-ben örömmel fogadták a mobilfizetési lehetőségek bővülését, ugyanakkor egyre többen szeretnék látni ezeket a megoldásokat a mindennapi életben is. Erre utal az is, hogy az erről szóló közösségi média kommentek száma megduplázódott 2014-hez képest - derül ki a MasterCard negyedik mobilfizetési kutatásából, amelyet a PRIME Research kutatóintézettel közösen végzett.
A MasterCard közleményében ismerteti: a felmérés kétmillió, Twitteren, Facebookon, Instagramon, Forumson, Weibón, Google+-on és Youtube-on megjelent posztot vizsgált világszerte. A posztok témája minden esetben a mobilfizetés volt. A kutatás kimutatta, hogy nem csupán az érdeklődés növekedett meg a mobilfizetés iránt, de az elmúlt két év során egyre pozitívabb érzelmek köthetők az új technológiához.
A felmérés szerint 2015-ben a mobilfizetéssel foglalkozó beszélgetéseket 97 százalékban a digitális tárcák, mint az Apple Pay, a Samsung Pay, az Android Pay, valamint a MasterPass dominálták. E beszélgetések fókuszában a szolgáltatások indulása, a friss fejlesztések és a felhasználói értékelések álltak. A digitális pénztárcákon túl az egyérintéses kártyák voltak a legnépszerűbb témák (47 százalék), ezt követte a biometria (33 százalék), a személyes kifizetések (14 százalék), illetve a viselhető okoseszközök (6 százalék) téma.
Az egyérintéses fizetéssel foglalkozó eszmecserék száma a tömegközlekedési szolgáltatók kártyaelfogadóvá válásakor ugrott meg, például London és Szentpétervár esetében is. Ezek mellett a nagyobb sportesemények is élénkítették a beszélgetéseket a témában. A viselhető okoseszközök említése 2015 utolsó negyedévében harmincszorosára nőtt az első negyedévhez képest.
A digitális tárcák világszerte egyre jelentősebb tárgyai a közösségi médiában folyó beszélgetéseknek, melyek aránya az elmúlt évben valamennyi régióban növekedett, ideértve az ázsiai (+159 százalék), az európai (+144 százalék), a latin-amerikai és karibi (+20 százalék), a közel-keleti és afrikai (+111 százalék) és az észak-amerikai (519 százalék) régiót.
A mobilfizetés biztonsága továbbra is vezető téma, ráadásul egyre több fogyasztó gondolkodik pozitívan vagy semlegesen a biztonsági szolgáltatásokról (94 százalék). A közösségi médiában tavaly már arról szóltak a beszélgetések, hogy "a jelszavak korszakának vége", továbbá egyre többeket foglalkoztat a biometrikus azonosítás, 163 országban is említették ezt a közösségi médiában. Az ujjlenyomat és az elektrokardiográfia (EKG) segítségével jóváhagyott fizetési technológia egész évben vonzó téma volt a felhasználók számára, ugyanakkor az arcfelismerés ("Selfie Pay") maradt a legnépszerűbb (55 százalék) a biometriára fókuszáló beszélgetésekben.