Az Accenture legújabb globális technológiai trendeket alapul vevő jelentése szerint a „people first” megközelítést kialakító vezető vállalatok fogják uralni a jelen digitális gazdaságát.
Ahogy a technológiai fejlesztések hihetetlen mértékben felgyorsulnak – drámaian érintve a munkaerőt –, az alkalmazottaikat, partnereiket és ügyfeleiket új szakértelemmel ellátó vállalatok tudják teljes mértékben kihasználni az újításokat. Ehhez elengedhetetlen , hogy friss ötletekkel jelentkezzenek, élvonalbeli termékeket és szolgáltatásokat fejlesszenek, és felborítsák a status quo-t.
“Az Accenture Technology Vision 2016 jelentésben öt technológiai trendet azonosítottunk, amelyek elengedhetetlenek a digitális siker érdekében.” – mondta Paul Daugherty, az Accenture technológiai vezetője. “A digitális kifejezés emberekre is vonatkoztatható, és az idei jelentés alapvető megállapítása az emberek előtérbe helyezése. A digitális vállalatok képessé tehetik munkavállalóikat, hogy folyamatosan új ismereteket sajátítsanak el annak érdekében, hogy több mindent tudjanak megvalósítani a technológiával, továbbá nagyobb és jobb üzleti eredményeket érjenek el.”
Egy 3100 üzleti és informatikai vezető körében elvégzett társfelmérés eredményeképpen az Accenture megállapította, hogy a globális gazdaság 33 százalékát már érintette a digitalizálás. Mi több, a megkérdezettek 86 százaléka arra számít, hogy a technológiai változás gyorsan vagy korábban sosem látott mértékben fog megvalósulni az elkövetkező 3 évben.
Az öt technológiai trend, amely elengedhetetlen a digitális sikerhez.
Az Accenture jelentése kiemeli, hogy a vállalatok gyakran úgy érzik, túlterheltek a technológia változások léptéke miatt: “digitális kulturális sokkot” tapasztalnak, miközben erőfeszítéseket tesznek annak érdekében, hogy versenyben maradjanak. A vállalatok azonban elfogadhatnak egy „people first”, azaz emberközpontú megközelítést, amely lehetővé teszi számukra, hogy olyan új üzleti modelleket hozzanak létre, amelyek elősegítik a digitális átalakulást. Erre jó példa a GE, amely létrehozott egy új megközelítést, az úgynevezett FastWorks-öt. Ez sokkal szorosabban összekötötte az alkalmazottakat az ügyfelekkel, és végeredményben az innovatív megoldások gyors kifejlesztéséhez vezetett, amelyeket jól lehetett értékesíteni, és megfeleltek az ügyfelek elvárásainak vagy túlteljesítették azokat. Itt van továbbá a Virgin America, az egyetlen Szilícium-völgyi székhellyel rendelkező légitársaság, amely a törzsutasaival való hatékony együttműködés eredményeképpen visszanyerte ügyfelei bizalmát azáltal, hogy részvényvásárlási lehetőséget ajánlott nekik, mielőtt a cég kikerült a tőzsdére.
A jelentésben az Accenture 5 olyan technológiai trendet azonosít, amelyekben az emberek kerülnek előtérbe, és amelyek elengedhetetlenek az üzleti siker eléréséhez a digitális gazdaságban. A trendek a következők: