Magyar vállalat mobilizálhatja az európai munkavállalókat

forrás: Prím Online, 2016. március 13. 08:58

Magyarország elsőszámú mobilalkalmazásokat fejlesztő vállalatának tulajdonosai két pénzügyi és szakmai befektető támogatásával idén februárban megalapították a mobil munkavégzést támogató megoldások fejlesztésével foglalkozó SCOLVO Zrt-t. Az ebben az évben várhatóan 1 millió euró hazai árbevételt elérő fejlesztőcég célja, a jelenleg mintegy 150 millió mobil munkavállalót foglalkoztató európai piac meghódítása.

Az Alkalmazás Fejlesztési Fórum Kft. tulajdonosai, együttműködve a Perion 2013 Kockázati Tőkealappal és a BnL Growth Partners társasággal megalapították a mobil munkavégzés hatékonyságát és kényelmét növelő mobilalkalmazások fejlesztésével foglalkozó SCOLVO Zrt-t. A vállalat a Jeremie program keretein belül megvalósuló tőkebefektetést követően az európai piacon szeretné bővíteni üzleti kapcsolatait és intenzíven megjelenni a termékeivel. A SCOLVO keretrendszere vállalati szoftvereket alakít át mobil alkalmazásokká, amelyek kiemelkedő felhasználói élményt nyújtanak a munkavállalóknak, rugalmassá teszik a munkavégzést és növelik a vállalati működés hatékonyságát.

 

Az okostelefonok és tabletek terjedésének köszönhetően egyre mobilabbá váló világban a munkavégzési szokások jelentősen átalakultak, és az e-mail fiók útközbeni elérése ennek a folyamatnak csak a kezdete volt. Mára arra mutatkozik igény – gyakorlatilag kivétel nélkül minden szektorban –, hogy az üzletmenet folyamatainak, ha lehet, mindegyike elvégezhető legyen tartózkodási helytől függetlenül. A mobil munkaerő elsőszámú infrastrukturális partnere a munkavégzés során az okostelefonja és tabletje. Az okoseszközök terjedésének köszönhetően – Nyugat-Európában a munkavállalók csaknem kétharmada rendelkezik okostelefonnal –, a mobil munkaerő létszáma az Egyesült Államokban már most is 100, Európában pedig 150 millió fő. 

 

„A digitalizáció forradalmasítja a munka fogalmát, mobillá, szabadabbá teszi az alkalmazottakat, hatékonyabbá a vállalatok működését” – fejtette ki Csepeli Csaba, a SCOLVO Zrt. vezérigazgatója. „A világ új megoldásokat, új típusú, könnyen használható és egyszerű üzleti szoftvereket keres: szoftvereket, amelyek használata pont annyira élvezetes, mint amikor a Facebookhoz, az Instagramhoz vagy a Spotify-hoz nyúlunk az okostelefonunkon. Az egyedi módszertanunk a mobil munkavállalók számára élményszerű és könnyű munkavégzést biztosít. A befektetésnek köszönhetően az európai piac egyik meghatározó szereplőjévé válhatunk.”

 

A SCOLVO Zrt. projektgazdái már számos országban vezettek be mobil megoldásokat és ügyfeleik között tudtak nagyobb kereskedelmi láncokat (Billa, Penny Market), a pénzintézeteket (Aegon, Erste csoport, Groupama, Merkantil Bank, OTP Bank), és a gyógyszeripar jelentős szereplőit (GSK, Novartis, Roche), de az utóbbi években számos ügyfelet szereztek a gyártás, közműszolgáltatás és hulladékgazdálkodás területén is. Az alkalmazások megvalósításakor minden esetben az egyszerűségre, gyors működésre, felhasználóbarát kialakításra koncentráltak, és koncentrálnak a jövőben is, immár a SCOLVO márkanév alatt készülő alkalmazásaik fejlesztésekor. 

 

A SCOLVO kínálatában található termékek közül a legnépszerűbbek a munkavégzést segítő alkalmazások, az ún. productivity és operációs appok, amelyek többek között hatékonyabb jelentés-készítést és munkaidő-nyilvántartást tesznek lehetővé. Szintén elterjedtek az ügyfélszolgálati munkát segítő, az értékesítést támogató és a menedzsment életét egyszerűsítő megoldások.

 

„A munkavégzés mobilabbá válása, a felhasználóbarát üzleti alkalmazások terjedése olyan világméretű trend, amely robbanásszerű növekedési lehetőségeket ígér” – indokolta befektetésüket Vitán Gábor, a Perion Kockázati Tőkealap vezérigazgatója. „A Transparency Market Research elemzőcég szerint a mobil munkavégzés globális piaca jelenleg 86,4 milliárd dollár értékű, és a következő években közel 25 százalékos éves növekedést mutathat. Befektetésünk révén az ebben a trendben rejlő lehetőségekkel kívánunk élni. A SCOLVO Zrt. támogatása jól illeszkedik a Perion befektetési filozófiájához: a befektetéssel a külföldi piacra jutást kívánjuk megalapozni és felgyorsítani.”