Az állami és társadalmi szférában, valamint az üzleti életben fontos szerepet kap a vizualizáció

forrás: Prím Online, 2016. április 5. 10:26

A mobil appok eltűnésétől a mikropillanatokig, az Accenture 2016-os Fjord Trends provokatív tanulmánya 10 olyan digitális fejlesztést mutat be, amelyek várhatóan átalakítják a szervezeteket az elkövetkezendő egy éven belül.

A gyors ütemű innovációt és a változó fogyasztói elvárásokat szem előtt tartva az Accenture (NYSE: ACN) kiadta a Fjord Trends 2016 nevű, kilencedik éves jelentését, melyben a legjelentősebb feltörekvő digitális trendeket vizsgálja, amelyek várhatón átalakítják a tervezést, a szervezeteket és a társadalmat az elkövetkezendő évben. 

 

Az élő szolgáltatások (Living Services) és az igény, hogy a szolgáltatók dinamikusan, valós időben reagáljanak a felhasználói igényekre és a környezetre mind ezeket a trendeket támasztják alá. A jelentés a szolgáltatások felgyorsulását is megállapítja, amelyek rövidebb aktivitások és gyorsabb tartalomszolgáltatás felé haladnak, amit az API-k és platformok tesznek lehetővé. Ezek a tendenciák nem kizárólag a technológiára vonatkoznak: olyan felhasználói felületek tervezését sürgetik, amelyek a társadalmi változást hűen követik, s amelyek kritikus gondolkodásmód-váltást is követelnek sok szervezetnél. Ezek a meta-témák egy sor kihívást és lehetőséget vetnek fel, amelyekhez a legsikeresebb szervezetek alkalmazkodni is fognak, írja a jelentés. 

 

“Sok lelkes beszélgetést hallunk a design-thinkingről,” – mondta Mark Curtis, a Fjord ügyvezetője. “Ügyfeleink keményen próbálkoznak ezzel az új tervezési módszerrel és úgy látják, ez egy kemény leküzdendő akadály. Minden egyre kisebb, gyorsabb és elérhetőbb, arra késztetve a szervezeteket, hogy gyorsan döntsenek, rugalmasan kezeljék a technológiát és folyamatosan fejlődjön az ezzel kapcsolatos megközelítésük." 

 

A Trends 2016 rámutat arra a 10 digitális trendre, amelyek várhatóan átformálják a felhasználói élményt: 

 

 

“Ahogy a mindenre kiterjedő digitalizáció megváltoztatja azt, amit a szolgáltatásokról gondolunk, és ahogy a fizikai világ egyre inkább összekapcsolt lesz, a szervezeteknek meg kell tanulniuk az új küzdőterekhez való alkalmazkodást, és a változást lehetőséggé alakítani.” – mondta Brian Whipple, az Accenture Interactive ügyvezető igazgatója.