Élén a fenti időszakban, éves átlagban 1326%-os növekedést elért, olajiparban használt szoftvereket fejlesztő magyar Comfort-Net share áll, és a második helyen is 1313%-kal, magyar cég, a napelemeket gyártó Dunasolar található. Előkelő helyen végzett még a lengyel telekommunikációs és hálózati szolgáltató Telecomm Systems (464%); a cseh Praxis (341%) szoftvercég és az információtechnológiai rendszereket fejlesztő és tervező ComArch (221%) lengyel vállalkozás.
Néhány, a listára kerülés kritériumai közül: a tevékenység középpontjában a high-tech fejlesztése vagy használata áll; minimum hároméves működés; független tulajdonosi struktúra (a külföldi cégek leányvállalatai kizártak).
A fenti kritériumok alapján, több mint 300 vállalkozás részletes elemzésének eredményeként megszületett FAST 50 mindegyik, az innováció és a növekedés területén vezető szerepet betöltő közép-európai technológiai céget tartalmazza.
A vizsgáltak közül 42% van kezdeti fázisban, éves árbevétel nem éri el az 1 millió USD-t; legtöbbjük mindössze egyetlen országban működik. 1999-ben több mint 51%-uk ért el 4,6 és 5,2 millió USD közötti árbevételt; az egy cégre jutó átlagos árbevétel 6,6 millió USD volt; 70%-uk összes eszközének értéke nem érte el a 2,5 millió USD-t. Felső vezetőik a piaci részesedés növelését, az értékesítésre és marketingre szükséges összpontosítást, valamint a tőke és magasan képzett munkaerő elérhetőségét tekintették a legnagyobb üzleti kihívásoknak.
Néhány, a közép-európai technológiai üzleti környezet jellegzetességeit jól tükröző felmérés jelentősebb megállapításaiból: konszolidáció irányába mutató tendencia Közép-Európa új gazdaság-hoz kapcsolódó vállalkozásai körében; korlátozott helyi ismeretek a finanszírozás módozatairól; elavult jogi szabályozás; a helyi nyelvek, adójogszabályok és protekcionista szabályozás nehézkessé teszik a közép-európai régióba való bejutást; a fejlett gazdaságokhoz leginkább közelítő Lengyelországból, Magyarországról és Csehországból kerül ki a legtöbb gyorsan növekvő közép-európai cég; a növekedés finanszírozásához a legtöbb cégnek külső forrásokat kell bevonnia; a technológiai cégek stratégiai céljai közül a legfontosabb az új ügyfelek elérése a piaci részesedés növelése érdekében.