A cégek kétharmada a biztonsági szempontból megbízhatóbb bankokat választja a Kaspersky Lab felmérése szerint. Azok a bankok, amelyek kiemelten kezelik a biztonságot és mindent megtesznek az online pénzügyi csalások ellen, előnyt élveznek a meglévő ügyfelek megtartása és az újak megszerzése terén.
A felmérés kimutatta, hogy 10-ból 9 cég (94%) használ különféle online banki szolgáltatásokat a napi működése során. Az, hogy a cégek a bankfiókok meglátogatása nélkül használhatják a banki szolgáltatásokat, számos előnnyel jár többek között gyorsabb ügyintézéssel és a működési költségek csökkenésével. Ugyanakkor ennek a kényelemnek ára van, mivel a vállalatokat kiteszi az online pénzügyi csalások kockázatának és lehetővé teszi a kiberbűnözők számára, hogy egy újabb módon férhessenek hozzá a vállalati IT infrastruktúrához.
A bizalmas információk megvédése a cégek egyik legfőbb szempontja, amikor bankot választanak. A megkérdezett vállalatok közel háromnegyede (72%-a) mondta azt, hogy a bankokat biztonsági reputációjuk alapján választják, és 10-ből 9 vállalat (88%) hajlandó akár többet is fizetni, hogy egy olyan bank legyen a partnere, amely fejlett biztonsági szolgáltatásokkal és jó biztonsági múlttal rendelkezik. A cégek 43%-a szerint saját maguknak is további lépéseket kell tenniük a pénzügyi tranzakciók megvédése érdekében.
Hogy a lehető legjobb szolgáltatást nyújtsák üzleti ügyfeleiknek, és biztosítsák számukra a nyugalmat adataik és tranzakcióik biztonságát illetően, a bankoknak egy átfogó biztonsági megközelítésre van szükségük. A Kaspersky Fraud Prevention segít a bankoknak megvédeni IT infrastruktúrájuk minden elemét, beleértve a mobil banki appokat is. A Kaspersky Fraud Prevention for Endpoints teljes körűen megvédi az ügyfeleket és számítógépeiket a pénzügyi csalásoktól, így egyszerűen és kényelmesen bankolhatnak anélkül, hogy magukat vagy szolgáltatójukat kockázatnak tennék ki.
Ross Hogan, a Kaspersky Lab Global Head of Freud Prevention elnöke a következőket nyilatkozta: “A mai, technológia által működtetett környezetben a bankok nagyon hasonlóan működnek az informatikai cégekhez. Minden interakciójuk az ügyfelekkel és partnereikkel számítógépesített, továbbá az információt online tárolják és osztják meg. Azonban az előnyök ellenére ez a megoldás sérülékennyé teszi a banki folyamatokat, és az IT infrastruktúrába való bármely illetéktelen behatolás óriási adatvesztést, vagy ami még ennél is rosszabb pénzügyi veszteségeket és a jó hírnév elvesztését eredményezheti. Ezért rendkívül fontos, hogy a bankok egyre inkább úgy gondolkozzanak, mint az informatikai cégek, és elsődlegessé tegyék a biztonságot, amikor fejlesztik és nyújtják szolgáltatásaikat.”