Az Ericsson kiadta 23. éves Fenntarthatósági és Vállalati Felelősségvállalási Jelentését, amely képet ad a vállalat felelős gazdálkodásáról az energia, a környezetvédelem, a klímaváltozás, és legfőképpen a kommunikáció terén.
A jelentés külön foglalkozik azzal, hogy az információs és kommunikációs technológia (IKT) miként teszi lehetővé az Egyesült Nemzetek 17 fenntartható fejlődési céljának elérését, a célok elérésének felgyorsítását is.
„A célok egyértelműen mutatják az utat egy fenntarthatóbb világ felé, és az információs és kommunikációs technológia nagyszerű eszközt kínál ennek eléréséhez – mondta el Hans Vestberg, az Ericsson elnök-vezérigazgatója. – Szeretnénk a 2015-ben elért lendületünket kihasználva folytatni azt, hogy mindenki élvezhesse a Hálózatba Kapcsolt Társadalom által biztosított lehetőségeket.”
Energiagazdálkodás, környezetvédelem és klímaváltozás
Az Ericsson kutatása szerint az IKT-megoldások akár 15 százalékkal is csökkenthetik az üvegházhatást okozó gázok kibocsátását 2030-ig, amely több, mint az EU és az USA jelenlegi teljes ökológiai lábnyoma.
2015-ben az Ericsson elérte célját. A saját ökológiai lábnyomából származó CO2 kibocsátását kétszeresével csökkentette olyan megoldásokkal, mint a smart grid (informatizált elektromos hálózat) vagy az intelligens szállítmányozás.
Az ügyfelek számára az olyan hardverplatformok, mint az Ericsson Radio System, az új szoftverek és a vidéki lefedettségi megoldások mind az ügyfeleknek segítenek az energiafelhasználásuk optimalizálásában.
2015-ben az Ericsson túlteljesítette a célját, amely szerint dolgozónkénti CO2 kibocsátását
30 százalékkal csökkenti – és mindezt két évvel a kitűzött céldátum előtt. Ez 42 százalék csökkenést eredményezett a 2011-es szinthez képest.
Felelős üzlet
Az Ericsson fenntarthatóság és vállalati felelősség iránti elhivatottságának középpontjában a felelős üzletmenet áll.
A jelentés azt mutatja, hogy az Ericsson-alkalmazottak 99 százaléka ismerte a vállalat Üzleti Etikai Kódexét. 2015-ben az Ericsson megfelelőségi forródrótját – amelyen a szabálysértések gyanúja jelenthető be biztonságos módon – megerősítették, hogy támogassa az iparban alkalmazott korrupcióellenes megoldásokat.
Az Ericsson már másodszor készítette el jelentését az ENSZ Üzleti és Emberi Jogok betartásának alapelveinek keretrendszere szerint, és továbbra is az egyetlen olyan telekommunikációs vállalat, amely ez alapján készíti el a jelentését.
Kommunikáció mindenkinek
2015 végére becslések szerint 20 millió embert fognak érinteni az Ericsson Technology for Good kezdeményezései.
A Connect To Learn, a Columbia Egyetem Földtani Intézete, a Millennium Promise és az Ericsson közös globális oktatási kezdeményezése már 22 országban indult el és több, mint 76 000 diák vesz benne részt. 2015-ben a Connect To Learn kezdeményezés Mianmarban, Indiában, Tunéziában és Srí Lankán indult el.
A mobil pénzügyi szolgáltatások alapvető fontosságúak lehetnek a pénzügyi és a társadalmi felzárkózás segítésében. 2015-ben az Ericsson támogatta az ASBANC szervezetet, Peru Nemzeti Bankszervezetét egy olyan kezdeményezésben, amelyben 2,1 millió peruinak – a teljes lakosság 7 százalékának – biztosítanak új generációs mobil pénzügyi szolgáltatásokat 5 éven belül.
Az Ericsson Response dolgozói önkéntes program idén már 15 éves. Az Ericsson Response eddig 40 programot támogatott 30 országban, és 2015-ben olyan helyeken telepítették mint Irak, Nepál, Sierra Leone, Dél-Szudán és Vanuatu.