Két erős trend határozza meg jelen pillanatban a médiafogyasztási szokásokat. Egyrészt egyre nő a digitális bennszülöttek és digitális bevándorlók száma, akik kihasználják a technológiai fejlődés nyújtotta lehetőségeket, eszközöket. Másrészt, a média és kereskedelem egyre inkább arra fókuszál, hogy hogyan tudja kiszolgálni a fogyasztók élmények iránti vágyát. Ez a két téma adja a májusi Media Hungary konferencia gerincét, mely rekordszámú külföldi előadót vonultat fel.
Kik azok az élményvámpírok? Hogyan határozza meg médiafogyasztási és vásárlási szokásainkat az, ahogyan a szabadidőnket töltjük? Miképpen tudják felvenni a versenyt a napilapok és televíziós hírműsorok a közösségi és online média gyorsaságával, azonnaliságával? Hazánk legnagyobb médiapiaci konferenciája, a Media Hungary ilyen és ehhez hasonló kérdések mentén vizsgálja az iparág legfrissebb hazai és nemzetközi trendjeit május 10-11-én.
Fogyasztói társadalom helyett élménytársadalom?
A digitalizáció a gazdaság és életünk minden szegmensét áthatja. A változások nem csupán abban testesülnek meg, hogy a tévékészülék mellett egyre inkább tableten, okostelefonon vagy laptopon nézzük a kedvenc sorozatainkat. Hanem abban is, hogy mindegyik digitális eszközünk segítségével elsősorban élményeket keresünk. Élményeket várunk a reklámoktól, élményeket várunk a híradótól a televíziós műsoroktól és a hírportáloktól is. Az élmények iránti vágy határozza meg, hogy milyen televíziós tartalmat nézünk, mit olvasunk, és azt is, mit vásárolunk. Az idei Media Hungary éppen ezért kiemelten kezeli az élménykeresés és a média illetve a kereskedelem kapcsolatát, több nézőpontból, számos előadás segítségével körbejárva a témát.
Digitális bennszülöttek vs. digitális írástudatlanok
Teljesen máshogy és más tartalmakat fogyaszt az okostelefonján matekórán online sorozatot néző tini és a kanapén este tévét néző szülei. A digitális bennszülöttek – jellemzően a tízen-huszonévesek természetesnek veszik a technológia adta lehetőségeket, és megmosolyogják a hagyományos média jelentette kötöttségeket. A digitális bevándorlók a tradícionális média mellett használják a digitális platformokat is, míg a digitális írástudatlanok vagy kiszorulnak vagy teljesen elutasítják a digitális világot. Hogyan és milyen eszközökkel szólítható meg a három különböző csoport? A konferencia erre a kérdésre is megpróbál választ adni.
Hogyan veszik fel a kesztyűt a hagyományos médiumok a digitalizációval?
A Media Hungary idén rekordszámú külföldi előadó segítségével segít betekintést nyújtani a legfrissebb nemzetközi trendekbe. A konferencia kiemelten vizsgálja, hogy a hagyományos médiumok milyen eszközökkel, stratégiával képesek előnyt kovácsolni a digitális megoldások előretörésével. Az eseményen ennek fényében többek között Ellie Haworth, a BBC közép- és kelet-európai projektigazgatója bemutatja, hogy a brit közszolgálati médium hogyan veszi fel a versenyt a legújabb technológiákkal. Linda Holcman amerikai digitális stratéga pedig arról számol be, hogy a The Washington Post vagy a The New York Times hogyan tudja kamatoztatni presztízsét a digitális világban.
A Media Hugary tíz párhuzamos konferenciával a média és kommunikációs szakma teljes spektrumát lefedi a televíziótól, a nyomtatott sajtón, közösségi médián és neuromaketingen át, a közösségi média és tartalom marketing trendekig. Az előadók között megtalálhatók az összes meghatározó magyarországi médium képviselői.