Media Hungary: az internetes „pók” a legújabb digitális csodafegyver a cégek kezében

forrás: Prím Online, 2016. április 29. 14:09

Kik és milyen céllal használják az internetes pókokat? Átveszi-e a közösségi média az online sajtó nyitóoldalának szerepét? Miért érnek célt és maradnak meg tartósabban az elmében a negatív hírek? Ilyen és ehhez hasonló kérdésekre keresi a választ idén a Media Hungary konferencia, mely amellett, hogy külföldi sztárelőadókkal járja körbe a médiaipar meghatározó trendjeit, a hagyományos- és digitális reklám, az e-kereskedelem, a közösségi média és a neuromarketing aktualitásait is vizsgálja.

 

Napról-napra és gyökeresen alakulnak át a médiafogyasztási szokások a digitális technológia térhódításának köszönhetően. A tizenévesek már okostelefonról a matekórán nézik kedvenc sorozatukat, míg szüleik még inkább este a tévében a kanapéról. A semmiből nőnek ki olyan fiatal sztárok, akik televízióban, rádióban, újságban még talán sosem szerepeltek, mégis milliós rajongótáboruk van a YouTube-on, a Facebook-on, az Instagramon vagy a Snapchat-en. A Media Hungary május 10-11-én több mint 100 előadás keretében vizsgálja, hogy merre tart a hagyományos és a digitális média.

 

Új csodafegyver: az internetes pók

 

A technológia nemcsak a médiafogyasztásra nyomja rá a bélyegét, hanem egyre kifinomultabb eszközöket ad a cégek, vállalkozások kezébe, hogy felülkerekedjenek versenytársaikon. A digitális marketing legújabb csodafegyverei az internetes pókoknak és robotoknak nevezett kémprogramok, melyek napi szinten több millió weboldalt pásztázva pontos képet adnak a konkurensek termékeiről, árukészletéről, vagy akár forgalmáról. A Media Hungary konferencia a médiaipar aktualitásai mellett a digitális reklám és az e-kereskedelem legfrissebb trendjeit is bemutatja, illetve képet fest az internet sötét oldaláról is.
 

 

Ütős videók és instant hírek

 

Hogyan lehet megragadni a közönség figyelmét a hatalmas médiazajban és átdigitalizált világban? Mire vágynak a médiafogyasztók? Frappáns címekre? Gyorsaságra? Ütős videókra vagy látványos fotókra? A kérdésekre a meghatározó magyar médiumok képviselői mellett külföldi szakemberek is keresik a választ a Media Hungary konferencián. Mark Challinor, a The Daily Telegraph és a The Sunday Telegraph mobilplatformjaiért felelős korábbi igazgatója előadásában a nyomtatott sajtó kihívásaira világít rá a mobilizálódó világban, arra keresve a választ, hogy okostelefonnal a zsebben miért vegyünk előző napi híreket tartalmazó nyomtatott lapokat. Alan Wolk egyesült államokbeli second screen (második képernyő) szakértő pedig arra hívja fel a figyelmet, hogy a tévé műsorokhoz kapcsolódó interaktív alkalmazások megváltoztatják a nézői szokásokat, akik élőben szavazhatnak, hozzászólhatnak a műsorokhoz, vagy akár extra kameraállást is választhatnak mobileszközükön, miközben tévéműsort néznek.

 

A Media Hungary a fentiek mellett számos egyéb a digitális gazdasággal kapcsolatos kérdést is boncolgat többek között az Y és Z generáció preferenciáitól, a felső tízezer fogyasztási szokásain át, a jövő vezetői stílusának bemutatásáig.