1,8 milliárd dolláros befektetést szerzett a Snapchat

Juhász Tomi, 2016. május 31. 16:07

A Snapchat instant üzenetküldő alkalmazás újabb, 1,8 milliárd dolláros befektetési kört tudhat maga mögött, legyőzve ezzel a kételyeket, melyek a startup befektetési ökoszisztémát lengik körül az utóbbi időben. Az új befektetéssel a céget jelenleg 20 milliárd dollárra becslik.

A mindössze másodpercekre látható kép-, videó- és üzenetmegosztást kínáló Snapchat az utóbbi időben többször szembesült a befektetők szkepticizmusával, ami egyébként teljesen általánossá vált startup körökben az újabb dotcom lufitól tartva. A kockázati tőke befektetők kritikus hozzáállása már egy ideje érezhető volt a céggel szemben, mivel az egyetlen bevételi forrást a hirdetések jelentették, s azt is csak múlt év októberében vezették be. Ezért is jelzés értékű a friss pénz, hiszen a kockázati tőke befeketetések az amerikai piacon 39 millárd dolláról 25,5 milliárdra, vagyis egyharmaddal csökkentek az előző év harmadik negyedévéhez képest. (CB Insights)

 

Bár erősek a kételyek a Snapchat üzleti modelljét illetően, a cég mégiscsak erős - hozzávetőleg 100 milliós - aktív felhasználói bázissal rendelkezik, melyet 60%-ban a 13-24 éves korosztály tesz ki, s ez vonzó platformot jelent a hirdetők számára is. Ez a fiatal felhasználói réteg nagyon fontos a cégnek, hiszen így komoly kihívót jelent a Facebooknak és főleg a folyamatosan csökkenő felhasználói réteggel rendelkező Twitter számára.

 

A nagy volumenű befektetések ellenére a cég lassan kezdi a bevétel generálást, ami a befektetésekhez képest egyelőre elenyésző összeg (az előző évben 59 millió dollárra rúgott), de folyamatosan és erőteljesen nő, 2016-ra már 250 és 350 millió dollár közötti hirdetési bevételt várnak. 

 

Forrás: Fortune, Mashable