A jó mobilreklám ismérve, hogy tájékoztat

forrás: Prím Online, 2016. június 9. 12:39

A mobilhirdetések egyre elterjedtebbé válnak hazánkban, amikkel mára tömegeket lehet elérni. Jelenleg a mobiljukon netet használók 79 százaléka, azaz 2,9 millió fő szokott készülékén mobilhirdetésekkel találkozni. Számukra fontosabb, hogy egy mobilreklám tájékoztasson, mint hogy szórakoztató legyen – derül ki az eNET – Madhouse friss kutatásából, amely a mobilhirdetésekkel foglalkozik.

El a kezekkel a mobilomtól!

Az eNET és a Madhouse 2016 áprilisában végzett online kutatása alapján a felnőtt magyar internetezők életének szerves részévé vált a mobiltelefon, amitől nem szívesen válnának meg: kivétel nélkül mindenki használ közülük ilyen készüléket, és kétharmaduk még az édesség-evésről is kész lemondani egy hónapra, csak hogy megtarthassa a mobilját. Az okostelefont használók függése még meglepőbb: egyharmaduk inkább a szexet nélkülözné egy hónapra, semmint az okoskészülékét.

 

A mobilt nem csak egyre többen, hanem egyre szerteágazóbb módon is használjuk, így a netezők fele már mobiltelefonján látogat napi rendszerességgel közösségi oldalakat, illetve böngészik az interneten, 40% pedig innen (is) informálódik. Mivel a mobiljukon netet használók száma már közel 3,7 millió fő, így a mobilhirdetések is egyre elterjedtebbé válnak, amikkel tömegeket lehet elérni idehaza.

 

Áttörés a mobilhirdetések piacán

A mobiltelefonjukon netet használók 79 százaléka, azaz 2,9 millió fő szokott rendszeresen mobilreklámokkal találkozni készülékén. A mobilhirdetéseket többé tehát nem kell magyarázni, rengetegen észlelik őket, és tudják, mire valók azok.

 

 

Jó hír a mobilhirdetőknek, hogy a telefonjukon reklámokkal találkozók közül tízből hatan tisztában vannak vele, hogy a tartalomszolgáltatóknak ezek jelentik a fő bevételi forrást, ezért elfogadják a hirdetéseket az oldalak/alkalmazások ingyenességéért cserébe. Azok közül pedig, akik meg is szokták nézni a mobiljukon a reklámokat, 58 százalékkal már előfordult, hogy megtetszett neki egy termék, aminek a hirdetését a mobilján látta. 

 

Na de milyen a jó mobilhirdetés?

Érdekes lehet, de a válaszadók számára egy jó mobilhirdetés legfontosabb kritériuma, hogy számukra értékes információt közvetítsen (62%), ezt követi szorosan az igény, hogy egy reklám képes legyen bevonni a felhasználót, tehát hogy érdekes, kreatív vagy vicces legyen (57%). A harmadik fontos szempont, hogy szolgáltatói engedélyt kérjen a megjelenítésre (56%); továbbá a válaszadók több mint felének lényeges, hogy a reklám releváns, azaz az érdeklődési körének, böngészési előzményeinek megfelelő legyen (51%). Meglepő, de mindössze 39 százalék tartotta fontosnak, hogy a mobilhirdetések passzoljanak az oldal/applikáció tartalmába, szerkezetébe, dizájnjába. 

 

 

A kutatást megelőző három hétben látott mobilreklámokkal kapcsolatban a legtöbben az Adidas, Ikea, Renault, Samsung, Telekom, Tesco, illetve a Vodafone hirdetéseivel találkoztak mobiljukon. 

 

„Sok hasznos információval szolgált számunkra is a kutatás. Mindig segít, ha beleláthatunk a felhasználók fejébe, hiszen célunk, hogy olyan reklámok jelenjenek meg a mobilokon, melyek felcsigázzák a fogyasztók érdeklődését egy termék iránt, emellett nem zavaróak, makulátlan megjelenésűek és informatívak egyszerre.”- fejtette ki Brindza Gábor, a Madhouse ügyvezetője.

 

Készülhetnek a mobilhirdetők

A mobiltelefon mára az informálódás egyik fő forrásává vált a felnőtt magyar netezők életében, legyen szó akár közösségi oldalak látogatásáról, böngészésről, vagy információkeresésről. Mindez természetesen a mobilhirdetők lehetőségeit is kiszélesítette, hiszen egyre többen érhetőek el mobilon. Hazánkban jelenleg 2,9 millió mobiltelefon-használó szokott mobilreklámokkal találkozni készülékén, ez a szám azonban a mobilról végzett online tevékenységek terjedésével együtt várhatóan a jövőben tovább növekszik majd.   

eNET – Madhouse