A közel hatórás fej-fej melletti kűzdelemben – a versenyből magasan kiemelkedő párharcban - csak egy ponttal győzte le a női különdíjast a verseny győztese.
2016-ban első alkalommal indult el az Ericsson C# Programozó Bajnoksága. A kétfordulós verseny döntőjében, az Ericsson székházában a húsz versenyző egy cápákat hízlaló játékban találta magát. Az egész délután és este is zajló feladat során a cél az volt, hogy a versenyzők saját cápája a lehető legnehezebb legyen a játékidő végére. A ragadozók nemcsak a halakkal, hanem más cápákkal is versenyeztek, és a passzivitást szigorúan büntették.
Az Ericsson 2011-ben indította el az Ericsson C++ Programozó Bajnokságát, azzal a céllal, hogy felpezsdítse a C# programnyelv szakmai életét, és hogy játékra hívja a legjobb programozókat. Ez a szakmai misszió szélesedett most ki a C# egyéni programozói verseny megrendezésével. Az Ericssonban C# sharp fejlesztés 3-4 éve indult el és dinamikusan fejlődik. Az Ericsson nagy örömére erre a bajnokságra 214-en jelentkeztek, 24 felsőoktatási intézményből, számosan határon túli területek egyetemeiről.
Az ezévi megnyitón Éry Gábor vezérigazgató hangsúlyozta: „Nagyon örülünk annak, hogy ma egy ilyen versenynek adhattunk otthont, mert ilyen még nem volt az Ericsson életében. Kiváncsi vagyok, hogy ki és milyen taktikával fog nyerni, milyen új ötlettel áll elő, hiszen gyakran azok tudnak az élre kerülni, akik nem a megszokott sémákat használják. Az Ericssonnál folyamatosan keressük az innovatív megoldásokat és ennek szellemében rendeztük meg ezt a versenyt is, lehetőséget adva a fiataloknak, hogy megmutassák, hogyan lehet gyorsan és kreatívan megoldani nem szokványos helyzeteket. Erre nagy szükség van a későbbi valós feladatokban.”
„A C # (sharp) programnyelvet szolgáltatás automatizálási eszközeink fejlesztéséhez alkalmazzuk. Ennek segítségével olyan komplex szoftvereket készítünk, amelyek rendkívüli mértékben megkönnyítik a mérnökök munkáját, akik a világon évente közel 300.000 új ericssonos hálózati berendezést telepítenek.” – árulta el a programnyelv felhasználási területéről Boda Imre, ágazgató igazgató a nyitó beszédében.
A 2016-os bajnokság nyertese, Simkó Marcell egy GoPro HD Hero4 sportkamerát, a második helyezett Borbély Zsófia egy Parrot AR. Drone 2.0 Elite Edition drónt, a harmadik helyezett Magyar Bálint egy Raspberry PI-t vihetett haza.
A női különdíjat – egy Fitbit Flex aktivitásmérőt - Borbély Zsófia nyerte el.
„Jó verseny volt, érdekes feladattal. A jó szerepléshez igazán jó ötletek és kreativitás kellett, valamint azt hiszem az is, hogy számos versenyen megfordultam már és az ott szerzett tapasztalatim jól jöttek. Biztos vagyok benne, hogy akiben van rutin és mer kreatív lenni, az többre jut.” – mondta Simkó Marcell a verseny végén.
„Kihívás volt a mai este, de nagyon tetszett a feladat, ahol a taktika számított és a nem szokványos megoldások. Én magam jól ismerem az Ericssont, az ELTE SzofteverLabjában már dolgoztam számos ericssonos projektben. És egy drónt már nagyon szerettem volna."– mondta Borbély Zsófi a második helyezett, és egyben női különdíjas versenyző.