A TS-Group részeként működő Hansaprint, a skandináv régió egyik vezető nyomdája nyomtatja a világ két legtekintélyesebb újságját, miután megrendelte a világ első Ricoh Pro VC60000 folyamatos adagolású inkjet berendezését 2014-ben.
A Financial Times (FT) és az International New York Times (INYT) a finnországi Hansaprint nyomdaipari vállalat jóvoltából kerül a finn olvasókhoz. A Hansaprint üzletágvezetője, Jukka Saariluoma szerint: „Immár minden részlet összeállt ahhoz, hogy elkezdhessük nyomtatni az újságokat Finnországban. Örömünkre szolgált az ügyfeleinktől érkező sok pozitív visszajelzés. Kifogástalannak találják az új rendszert!”
Peter Slaughter, a Financial Times termékigazgatója úgy véli, a nyomtatott sajtó továbbra is jelentős erőt fog képviselni, és a digitális nyomtatásnak köszönhető új disztribúciós menetrend pozitív visszajelzéseket kapott. A leginkább figyelemre méltó tény ugyanis az, hogy az újságok immár reggel hét órára az olvasók kezébe kerülhetnek.
Davy Drieghe, az International New York Times Terjesztési igazgatója a nyomtatott újságok megbízható disztribúciójának fontosságát hangsúlyozza. Ez a Finnországban történő digitális előállítás legfőbb előnye az INYT szempontjából, így az olvasók időben jutnak a legfrissebb példányokhoz.
“Ezek a tekintélyes lapok a prémium nyomdai előállítás megtisztelő referenciái a Pro VC60000 berendezés számára” – mondta Benoit Chatelard, a Ricoh Europe Production Printing-ért felelős alelnöke. „A Hansaprint széleskörű megoldásokat és szolgáltatásokat kínál, a Pro VC60000 pedig segített ezek további bővítésében. Sokszínűsége, teljesítménye és konzisztenciája – még a FT híres, 45 gsm súlyú lazacszínű papírján is – lehetővé teszi, hogy kihasználja a piaci lehetőségeket, beleértve az újságnyomtatás területét is.”
A nyomdai előállítás után az újságok egy része viszonteladókhoz kerül, a többi példányt hotelekbe és olyan cégekhez szállítják, mint a Finnair. Az újságokat este és éjszaka nyomtatják Finnországban, így az olvasók reggelente már a frissen nyomtatott példányokat vehetik kézbe.
Jóslatok helyett tények
Az első berendezés implementációja kapcsán Saariluoma a következőket mondta: „Ügyfeleink számára azonnal észrevehető változást hozott a magasabb nyomtatási minőség és a nyomdagép révén elérhetővé vált sokszínű alapanyag. Ám hosszú távon végfelhasználóink számára és számunkra is az jelenti a legnagyobb előnyt, hogy képesek leszünk olyan új és innovatív termékek előállítására, amelyekre eddig nem volt lehetőségünk.”
Ez egy olyan jóslat volt, ami a 60 millió euró éves árbevétellel rendelkező, 250 főt foglalkoztató, kiskereskedelemre és a kiadói tevékenységre szakosodott vállalat számára immár valósággá vált. Annyira sikeres volt a Pro VC60000 bevezetése, hogy nem sokkal később egy második ugyanilyen nyomdai berendezés is felállításra került.
A Hansaprint jelenleg két Pro VC60000 nyomdai rendszert használ, amelyekkel többek között hűségprogram anyagokat, reklámküldeményeket, a tranzakciós leveleket és könyveket állít elő, és amelyek kapcsán Saariluoma az ofszet és a toneres nyomtatástól való jelentős elmozdulást jósol.