Amerika egyik legnagyobb irodai eszközöket árusító bolthálózata, a Staples gondolt rá először, hogy ezek az elektronikus katalógusok a cég boltjaiban is kitűnően használhatók lennének. Mivel a kisebb boltok a Staples teljes termékkínálatának csupán töredékét tartalmazták, a vásárlók által már megismert internetes katalógus nagy segítséget nyújthatott abban, hogy minden boltban a teljes árukészlet értékesíthető legyen.
A Staples idén többezer kisebb boltjába állított be internetes terminálokat, amelyeken a cég online áruházában böngészhetnek a vásárlók, így akár a lokális árukészletnél tízszer több termék közül választhatnak.
Az ötlet különösen érdekes lehet itthon is, hiszen Magyarországon legtöbbször csak a fővárosban és a megyeszékhelyeken található boltok kínálnak jelentősebb árukészletet, a kisebb vidéki városokban és falvakban lehetetlenség hozzájutni gyakran alapvető termékekhez.
A kereskedők nagyrészének azonban egyáltalán nincsenek vidéken boltjaik, ám megoldás az ő számukra is lehet, ha szövetkeznek egy olyan kiskereskedelmi hálózattal termékeik lokális-elektronikus továbbértékesítésére, amely vidéken jelentős lefedettséggel bír.
A legkiemelkedőbb ilyen kereskedőcég Magyarországon a Coop, amely kétezer helyen található meg az országban, főként vidéken. Amennyiben ez a rendelési forma itthon is gyökeret ver, a Coop-hoz hasonló kereskedőkenk nagy jövője lehet a vidéki hálózattal nem rendelkező cégek viszonteladó partnereként. Ilyen lokális terminálokkal ugyanis bármilyen termék forgalmazható, a könyvek, elektronikai, lakásfelszerelési cikkek csak néhány termékcsoport azok közül, amelyek kínálata vidéken csak nyomokban érhetők el.
Bár ez a rendszer csak ideiglenes, mégis jónéhány évre (talán évtizedre) jelenthet megoldást, hiszen az olcsó otthoni internet hozzáférés elterjedésére, de leginkább az online rendelés, mint kereskedelmi forma megszokottá válására még nagyon sokat kell várnunk.