A SES kiterjesztett platformlehetőségekkel és hibrid szolgáltatási hálózattal reagál a megváltozott nézői szokásokra.
A SES S.A. szerint a videós tartalmak jövőbeli sikeréhez létfontosságúak lesznek a műholdak, mivel azok kiváló minőségben képesek videókat közvetíteni bárhol, bármilyen eszköz számára. Az innovatív megoldást a júniusi Befektetői Napokon nyilvánosságra hozott, „A műholdak csatlakoznak a videós tartalmak fejlődési hullámához” elnevezésű friss SES Fehér Könyv írja le. Az anyag részletezi a SES videóstratégiáját, és ösztönzi a mai nézőközönség igényeihez igazodó, kiváló minőséget biztosító hibrid hálózatok használatát.
A SES a vállalat jövőjére is kitér, ugyanis a Fehér Könyvben megemlíti az RR Media felvásárlását is. A tel-avivi központú digitális médiaszolgáltatóval kapcsolatban a SES korábban már bejelentette, hogy egyesíteni kívánja médiaszolgáltató leányvállalatával, az SPS-szel. „Az új vállalat több mint 900 ügyfelet, 440 kijátszó csatornát, 1.000 TV-csatornát és 100 VoD platformot – többek közt a Netflixet, az Amazont, az iTunes-t és a Hulu-t fogja támogatni. A technikai infrastruktúrát, így az adatközpontokat, kijátszókat és teleportokat is globálisan fogjuk menedzselni” – írja a SES.
A dokumentumban a SES a változó nézői szokások vizsgálatához kapcsolódóan részletezi a hibrid, a műholdas és a földi sugárzású hálózatokban rejlő lehetőségeket is. „Földi sugárzású, szélessávú hálózaton keresztül egy HD film eljuttatása 2,5 millió nézőhöz több ezer euróba is kerülhet. Ezzel szemben műholdak segítségével mindössze 10 euró egy HD minőségű film közvetítésének költsége, ami a sugárzási területen belül korlátlan számú nézőhöz jut el. A fogyasztói igények, valamint a kiváló minőségű közvetítésekhez szükséges sugárzási megoldások tehát létfontosságúvá teszik a műholdak szerepét a jövő videós tartalmainak eléréséhez” – olvasható a Fehér Könyvben.