Kétéves a Nemzeti Mobilfizetési Rendszer

forrás: Prím Online, 2016. július 5. 15:14

A Nemzeti Mobilfizetési Rendszer (NMFR) két éves működése alatt a tranzakciók száma meghaladta a 40 milliót, a forgalmi adatok folyamatosan növekednek a 2014. július 1-i indulás óta. Az egységes mobilparkolást egyre többen választják a hagyományos készpénzes megoldással szemben, 25 százalékkal több autós fizetett mobillal parkolódíjat az NMFR második üzemévében, mint az elsőben.

Két éve, 2014. július 1-én azzal a céllal indult el a Nemzeti Mobilfizetési Rendszer, hogy valós piaci verseny alakuljon ki a közterületi mobilparkolásban, középtávon a parkolás kényelmi díjai mérséklődjenek és egyúttal a szolgáltatási portfólió tovább bővüljön, ezzel is erősítve Magyarországon a készpénzkímélő mobilfizetés fejlődését.

 

Európában egyedülálló, országos lefedettségű rendszer jött létre, amely beváltotta a hozzá fűzött reményeket és teljesítette a kitűzött célokat. Kinyílt a piac, azon viszonteladók és önkormányzatok számára is elérhetővé vált az egységes rendszer, amelyeknél üzleti alapon korábban nem volt kifizetődő a mobilparkolás szolgáltatás bevezetése.

 

 

A rendszer naponta közel 90 ezer tranzakciót valósít meg 18 viszonteladó partneren keresztül, a 76 parkolási üzemeltetőnél elérhető 248 parkolózónában – néhány számadat a Nemzeti Mobilfizetési Rendszerről a két éves születésnapon. Az évfordulónak köszönhetően összehasonlíthatóvá váltak az NMFR azonos időszaki működési adatai, amelyek folyamatos növekedést mutatnak mind a mobilparkolás, mind pedig az e-matrica vásárlás esetében:

 

„Ma már egyértelműen kijelenhetjük, hogy a mobilfizetési piac meghatározó szereplőjévé vált a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. Innovatív, technológiával foglalkozó állami vállalatként működünk, amit mi sem tükröz jobban, hogy ma már egy csomó olyan problémával keresik meg a Társaságot, ahol innovatív megoldásokat kell kidolgoznunk - és már nem is feltétlenül csak a mobilfizetéshez kapcsolódóan. A következő nagy feladatunk az lesz, hogy a felhasználók széles körében megtanítsuk és elterjesszük az elektronikus közösségi közlekedési jegyet és idővel azt be is költöztessük a mobiltelefonokba. Nekünk van esélyünk arra, hogy ezt sikeresen meg is valósítsuk, mivel kellően nagyszámú felhasználót tudunk elérni. Terveink között szerepel a Nemzeti Egységes Fizetési Rendszer (NEFR) kidolgozása is, amelynek létjogosultságát a kormányzat által megkezdett digitális átállás és a kapcsolódó szolgáltatások folyamatban lévő kialakítása (pl. e-közigazgatás, közösségi közlekedés, azonnali átutalások rendszere) indokolja. Fontos szempont azonban, hogy ezzel párhuzamosan a gazdasági szereplők (különösen a pénzügyi-szolgáltatási szektorban) is megkezdték a digitális átállást, amely az állami közszolgáltató társaságokat is perspektívaváltásra fogja kényszeríteni” – mondta el Veres Mihály, a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. vezérigazgatója.