Az elmúlt évek dinamikus bővülésének köszönhetően kinőtte budapesti főhadiszállását a LogMeIn. Magyarország első startupból kinőtt nemzetközi IT nagyvállalata világszerte 11 irodát tart fenn, itthon a főváros mellett Szegeden és Debrecenben vannak telephelyei, ahol összesen 370, döntő többségében informatikus dolgozik. A LogMeIn IT megoldásai olyan partnereket szolgálnak ki a globális piacon, mint a HP, Microsoft, Walmart, GE, vagy KFC.
Az elsősorban távelérés és IT biztonság területén nemzetközi piac élmezőnybe tartozó, magyar gyökerű LogMeIn éves szinten 20 százalékkal növelte munkatársai számát hazai irodáiban, aminek köszönhetően immár 370 embernek ad munkát az országban, kinőve eddig használt fő létesítményét. A magyar gyökerű cég világszinten nagyságrendileg 1050 embert foglalkoztat és 11 irodát tart fenn Sydneytől San Franciscon és Bostonon át egészen Dublinig.
A LogMeIn kiugró mutatókat produkált az elmúlt években, 2016 első negyedévében 80 millió dollár eredményt ért el, ami 30 százalékkal több 2015 megfelelő időszakához képest. A NASDAQ-on jegyzett részvénytársaság a kiegyensúlyozott növekedésnek köszönhetően folyamatosan szívja fel a hazai munkaerőpiac tehetségeit. Mivel a nemzetközi hálózaton belüli munkamegosztásban Magyarország feladata a fejlesztések lebonyolítása, jellemzően IT szakembereket keresnek itthon. A megfelelő munkaerő megtalálása komoly kihívást jelent, hiszen mint egy friss felmérés is rávilágít, óriási a hiány a hazai piacon. A vállalat ezt orvosolandó utánpótlásnevelési céllal tart közös kurzust a Szegedi Tudományegyetemmel, és a tervei szerint 2017-ben egy meghatározó fővárosi intézménnyel is elkezdi az együttműködést.
„Hosszú távon tervezünk Magyarországgal, ezt bizonyítja a mostani irodabővítés is: éves szinten 20 százalékkal nőtt a hazai csapat létszáma az elmúlt időszakban, a tervek szerint ehhez a tendenciához fogjuk magunkat tartani a jövőben is. Budapest, Szeged és Debrecen a cég motorja, minden, ami fejlesztés, itt történik, hiszen a külföldi irodáink elsősorban az értékesítésre fókuszálnak” – mondta el Kovács Lívia, a LogMeIn hazai ügyvezetője, majd hozzátette, hogy mivel többek között olyan partnerekkel dolgoznak együtt, mint a Walmart, KFC, GE, NorthFace, vagy Vodafone, a cég kifejezetten prosperáló időszakát éli.
A cégvezető szerint az elkövetkező 1-2 év során az ICT iparág legfontosabb trendjei fogják meghatározni az ország első startupból lett nemzetközi IT nagyvállalatának fejlesztési irányait: „A dolgok internetje egyre inkább a hétköznapjaink részévé válik, a gépekkel mind jobban szót fogunk érteni, kölcsönösen tanulunk majd egymástól – a hétköznapok legszembetűnőbb változását a háztartások okosodásától várom. Ezen a területen mi is komoly fejlesztéseket végzünk, emiatt közelről látom az emberiség történetének talán legizgalmasabb forradalmát” – mondta el az ügyvezető.