Szárnyaló marketplace
Vén Márton Vén Márton, 2000. október 26. 07:31
Az amerikai FreeMarkets, online b2b piactér negyedéves jelentésében mesés számokkal ámitotta el a Nasdaq tőzsdeelemzőit.
Több, mint 26 millió dolláros negyedéves bevétele 400%-kal magasabb a tavalyinál. Bár a cég vesztesége elérte a 12 millió dollárt, ez jóval alacsonyabb a szakértők várakozásainál. A marketplace 84 ügyfelet szolgál ki, akik 1690 aukción összesen 2,9 milliárd dollár értékű árut forgalmaznak a FreeMarkets segitségével.
A cég által működtetett virtuális piactéren főleg gyártócégek, intézhetik nyersanyag beszerzéseiket. Mivel a gyártócégeknek óriási alapanyagszükségletük van, a beszerzési folyamatok internetesitésével rendkivül magas költségmegtakaritásokat érhetnek el. A tapasztalatokkal rendelkező vállalatok szerint az internetes piacterek használatával a beszerzési költségek 70-80 százaléka takaritható meg.