A karácsonyi szezon előkészületei

Vén Márton Vén Márton, 2000. október 26. 07:49
Az amerikai Gomez Advisors Inc. most megjelent tanulmányában az amerikai b2c piac karácsonyra való készülődését elemzi. Számos termékkörben, mint a könyvek, hanghordozók, játékok, a karácsonyi szezon jelenti az éves forgalom túlnyomó részét.
A tanulmány szerint az idei szezonban tovább tisztul a piac. A hirtelen akár tizszeresére is megnövekedő keresletet ugyanis csak a legjobban szervezett kereskedők tudják majd logisztikailag lekövetni. A megfelelő logisztika tavaly is komoly problémaként merült fel, sok kereskedő raktárkészlete idő előtt kifogyott, gyakori volt, hogy karácsonyi ajándékrendeléseket csak január első felére tudtak teljesiteni – a vásárlók nem kis felháborodására. S ha a szezon véget ért, az ügyfélszolgálatok terhelése nő a többszörösére a hibásan kiszállitott, vagy elméretezett visszáruk miatt. A szezon komolyságát a legnagyobb kereskedők is leismerik. A Wal-Mart, Amerika egyik legnagyobb kereskedelmi áruházlánca egy hétre felújitás miatt bezárta internetes kereskedését. A nyitásra a korábbinál esztétikusabb megjelenést, érthetőbb struktúrát, fejlettebb navigációt, valamint számos egyéb szolgáltatást igérnek. Más online kereskedők is lázasan készülnek a karácsonyra, s ez kötelező is, hiszen a piaci elemzők által 12-15 milliárd dollárosra becsült karácsonyi forgalomból mindenki ki akarja venni a részét. Az elmúlt év veszteségeiből tanulva legtöbben nem készülnek drága marketing kampányra az új vásárlók megszerzése érdekében, hanem már meglévő vásárlóiknak nyújtott szolgáltatásaik minőségén kivánnak javitani.