A vezérigazgató elmondta: az előrejelzések szerint 2001 végére 100-110 ezer olyan ügyfele lesz a bankoknak, akik az interneten keresztül bonyolítják le tranzakcióikat. Pietro Gambino közölte, hogy a CIB Bank ügyfeleinek fele rendelkezik internet-hozzáféréssel, s negyven százalékuk már meglátogatta a bank honlapját.
A hozzáféréssel rendelkező ügyfelek 44 százaléka érdeklődik az internetes szolgáltatások iránt, a többiek elsősorban biztonsági okok és a várható többletköltségek miatt egyelőre nem kívánják igénybe venni banki tranzakcióikhoz a világhálót.
Az eseményen Giovanni Albanese, a Booz-Allen and Hamilton alelnöke elmondta: az internetes bankolás mind az ügyfelek, mind a pénzintézetek szempontjából előnyös. Az ügyfelek önállóan válogathatnak a 24 órás, a világhálón keresztül olcsóbb szolgáltatások között, s személyre szabott kiszolgálásban részesülhetnek.
Az internetes szolgáltatásokat is nyújtó bankok értéke emelkedik, új ügyfeleket tudnak szerezni, s új szolgáltatásaik révén a gyorsabban növekedhetnek.
Sebők Sándor, az Inter-Európa Bank vezérigazgató-helyettese a konferencián elmondta: a pénzintézetnek négyezer BankoNet ügyfele van, vállalati partnereik belföldi átutalásaik kétharmadát már elektronikus úton intézik.