Teret nyernek a személyre szabott marketing tevékenységek

forrás: Prím Online, 2016. augusztus 23. 11:23

A Deloitte stratégiai együttműködésre lépett az ajánlórendszerek fejlesztésével foglalkozó Gravity-vel, és egy új, innovatív, egyedülálló technológiai szolgáltatásportfolióval jelent meg a piacon. 

„A Deloitte új szolgáltatása keretében egy olyan end-to-end megoldás kínálunk, melyben a hipermarketek, szupermarketek, drogériák, elektronikai cikkeket forgalmazó kiskereskedelmi áruházak és barkácsáruházak immár nem csak az internetes vagy mobil felületeiken, de az áruházaikban is képesek lesznek személyre szabott ajánlásokat nyújtani vásárlóik számára. Ezt úgy kell elképzelni, mintha el tudnánk érni, hogy egy hagyományos áruházban, minden egyes betérő vásárlót őket nagyon jól ismerő eladók segítsenek, gyorsabbá és kényelmesebbé téve számukra a vásárlást” – mondta Demeter Ákos, a Deloitte Tanácsadási üzletág partnere. 

 

A megoldás áttörő jelentősége, hogy az internetes áruházakban tapasztalt, és mára széles körben megkedvelt vásárlói élményhez nagyon hasonló módon a hagyományos áruházak is képesek lesznek észlelni, és akár saját nevükön köszönteni a vásárlókat abban a pillanatban, amikor azok megérkeznek az áruházba. Ezáltal egyfelől lehetővé válik, hogy a hagyományos áruházak is segítsék a vásárlóikat abban, hogy azok könnyen, gyorsan megtalálják azokat a termékeket, amiket keresnek, másfelől a személyre szabott, akár kedvezményes ajánlatokkal pedig a vásárlás folyamata közben tehetik könnyebbé a termékválasztást – eladói szempontból pedig a keresztértékesítést.  

 

A Deloitte szolgáltatása magában foglalja a vásárlói ajánlatok személyre szabásához szükséges adatmennyiség összegyűjtését és feldolgozását, illetve az ajánló szoftvert, ami például a vásárlási előzmények, vagy az üzletben eltöltött nézelődés és vásárlás (a megtett út és az egyes polcoknál eltöltött idő) alapján, valós időben képes egyéni ajánlásokat összeállítani. A szolgáltatás mindezen túl a digitális ökoszisztéma kiépítéséhez és jövőbeni üzemeltetéséhez szükséges technológiai és üzleti tanácsadást is biztosítja. 

 

„Amellett, hogy a kifejlesztett ajánlórendszer a vásárlási gyakoriság, illetve az egy vásárlásra jutó átlagos kosárértékek növekedésén keresztül jelentősen képes növelni az egyes áruházláncok forgalmát is, a vásárló számára is mindenképpen előnyös, ha egyénre szabott, pontosan időzített ajánlatokat kap. A piacon elérhető statisztikák alapján az ilyen ajánlórendszerekkel akár 10-20%-os éves forgalomnövelés is elérhető” – tette hozzá Demeter Ákos.

 

 

A személyre szabott és technológia-vezérelt áruház példája

 

A Deloitte új, már elérhető end-to-end megoldást kínáló szolgáltatása a tanácsadó cég széleskörű digitális transzformációs szolgáltatásportfóliójának részét képezi.