Napjaink infokommunikációs fejlődésének egyik sarokkövét jelentik a robotikát érintő innovációk. Ezalatt azonban korántsem azt kell érteni, hogy az érdekeltek életnagyságú robotok gyártásába fogtak volna bele. Sokkal inkább az olyan intelligens, szoftver-vezérelt eszközök fejlesztése zajlik gőzerővel, amelyek egyre több szektorban képesek automatizálni a munkafolyamatokat.
A neves tanácsadó cég, a McKinsey legutóbbi globális előrejelzése szerint a robotikának köszönhetően 2025-re akár 40-50 százalékkal is emelkedhet a vállalatok produktivitása, miután a tanulásra képes gépeket olyan képességekkel vértezik fel (pld: beszédértés), amelyek révén alkalmasakká válnak a felmerülő problémák, feladatok azonnali értékelésére, illetve megoldására.
A Xerox is jelentős beruházásokat hajt végre ezen a területen. Robotizált folyamatmenedzsment megoldásaikkal arra törekszenek, hogy a felhasználók egyszerűbbé, gyorsabbá és eredményesebbé tehessék az üzleti folyamataikat.
A Xerox Automated Intelligence szoftver többek között az adatfeldolgozás automatizálásában képes segítséget nyújtani. Ezt arra programozták, hogy a különböző forrásokból (többek közt email, táblázatok) érkező információk alapján folyamatosan frissítse, rendszerezze az adatbázisokat. Továbbá alkalmas arra, hogy az adatokat összegyűjtse és megfelelő csatornákon, alkalmazásokon keresztül eljutassa azokhoz, akik ezekből dolgoznak, többek között ügyfélszolgálatokon, vagy pénzügyi szolgáltatásokat nyújtó szervezeteknél.
A Xerox Case Management szoftver szintén arra helyezi a hangsúlyt, hogy azonnali információs támogatást nyújtson a felhasználóknak. Például a beérkező ügyfélkérés témája alapján azonnal elindítja a keresést az adatbázisban és összeszedi azokat az információkat, amelyek a kérdés kapcsán relevánsak. Minden összegyűjtött információt azonnal továbbít az ügyfélszolgálati munkatárs számítógépének képernyőjére, aki ezek alapján, pillanatokon belül teljes körű felvilágosítást adhat az érdeklődőnek.
A Xerox szoftveres megoldásai széles körben alkalmazhatóak a legváltozatosabb területeken. A tömegközlekedési tájékoztatásban éppúgy, mint az komplex folyamatokból álló egészségügyi szektorban, vagy a precíz pénzügyi adminisztrációt megkövetelő iparágakban.