Az iskolás gyerekek szüleinek 27 százaléka akar műszaki cikket venni a tanévkezdés kapcsán, de közel felük még 20.000 forintot sem szánna a kiszemelt műszaki cikkre – derült ki a Media Markt és az NRC Médiakutató közös, nyári kutatásából.
Érdekes eredmények születtek a Media Markt és az NRC marketingkutató által a hazai 18-59 éves lakosság körében végzett reprezentatív felmérésben. Az iskoláskorú gyermeket nevelő szülők körére fókuszáló kutatás azt vizsgálta, hogy az iskolakezdés kapcsán kik, mit és mennyiért vásárolnának gyermeküknek műszaki cikkek közül, az eredmények pedig igen meglepőek. Noha a célcsoport vásárlást tervező részének negyede legfeljebb 20.000 forintot szán a szükséges műszaki eszközök beszerzésére, a vágyak igen nagyra törőek. A vásárolni tervezők közel fele (48%) vásárolna laptopot, harmaduk (37%) okostelefont, ötödük (19%) pedig nyomtatót.
A vásárlást a válaszadók közel hatvan százaléka indokolta azzal, hogy gyermekének szüksége lesz az eszközökre az iskolában. Sokan voltak ugyanakkor azok is, akik a jelenleg futó akciók, esetleg az éppen tönkrement eszköz lecserélése miatt vásárolnának.
„A piacon a laptopok nagyjából 60 000 forinttól indulnak. Telefont 10-20.000 forintért is lehet már kapni, bár ezek megvásárlása sokszor komoly kompromisszumokra kényszerítik a fogyasztókat. A Media Marktnál arra törekszünk minden esetben, hogy vásárlóink problémáira megoldást nyújthassunk. Éppen ezért az iskolakezdés kapcsán is futtatunk 0% THM-es hitelakciót, illetve egyéb kedvezményeket is ajánlunk. Így azoknak is lehetőségük nyílik a szükséges termékek beszerzésére, akik egyszerre kevesebb összeget tudnak csak rászánni erre” – mondta el Szánthó Balázs, a Media Markt Árkád ügyvezetője.
A vásárolni tervezett eszközök sorát a tablet és az asztali számítógép zárta, ezeket mindössze a – műszaki cikket vásárló – válaszadók 16, illetve 12 százaléka jelölte meg a vágyott termékek listáján.
A kutatásról
A felmérést a Media Markt megbízásából az NRC Médiakutató készítette. Az ötperces, online kérdőívet az NRC netpanel azon tagjai töltötték ki, akiknek van iskoláskorú gyermeke, a mintanagyság 250 fő volt. Az adatfelvétel többszörösen rétegzett, véletlen mintavétellel történt. A kutatás reprezentatív a magyar internethasználó lakosságra vonatkoztatva korcsoport, nem, végzettség és lakóhelytípus jellemzők alapján.