Indul a ChimeIn, a LogMeIn sikeréért felelős szakemberek új webes applikációja

forrás: Prím Online, 2016. szeptember 16. 07:35

“Nincs kihasználva az internetben rejlő lehetőség, hogy bármely oldalhoz hozzá tudjunk szólni. Ezért hoztuk létre a ChimeIn-t” - mondja Kovács-Bernárdt Tamás, az egyik legsikeresebb magyar-amerikai tech vállalat, a LogMeIn volt ügyvezetője. 

Most új vállalkozását, a napokban elindult ChimeIn-t készül az Egyesült Államokba vinni, hogy magyar-amerikai együttműködésként indítsa útjára a siker felé. Az ingyenes webes applikáció (http://chimein.co) egyik célja, hogy a felhasználók minden internetes oldalt kommentelni tudjanak, olyanokat is, amelyek ezt nem teszik lehetővé, legyenek ezek üzletek, webshopok közműszolgáltatók, kórházak, hivatalok, nagyvállalatok vagy az egymilliárd internetes oldal bármelyike. Bár korábban is voltak már kísérletek arra, hogy a világ összes oldalát kommentelni lehessen, a ChimeIn előtt még soha nem sikerült olyan eszközt létrehozni, amely mindegyik általánosan használt böngészőn és mobilon is működik. A ChimeIn újítása az is, hogy a honlap tulajdonosa részt tud venni, és haszonélvezője lehet az interakciónak. A ChimeIn tulajdonosai között van Dr. Tilesch György, magyar-amerikai, Szilícium-völgyben élő, innovációs tanácsadó, aki így fogalmaz: “A Szilícium-völgyben egyre erősödő hangok kívánják a webes kommunikáció reformját”. A vállalkozáshoz a Bostonban élő Michael Simon, a LogMeIn társalapítója és igazgatóságának elnöke elsőként csatlakozott angyal befektetőként. Kovács-Bernárdt Tamás a napokban kezdte meg tárgyalásait partnerekkel és befektetőkkel Kaliforniában.

 

 

A ChimeIn abban tér el az eddig ismert közösségi médiától, hogy maguk a weboldalak válnak a felhasználók interakciójának helyévé: a hasonló témákra fogékony userek a website-okon - egy külön ChimeIn ablakban - találják meg egymást és lépnek egymással kapcsolatba. Az így kialakuló közösségek, a többi hálózattal szemben, nem a meglévő kapcsolatokra épülnek majd, hanem azokra a témákra, amelyről az oldalak szólnak. Az app minden eddiginél elegánsabb és könnyedebb módot ad arra, hogy a weboldalakhoz a felhasználók hozzászóljanak vagy azokat csillagozással értékelni tudják. Ez egyszerre erősíti a felhasználók erejét, miközben a tartalomtulajdonosok informáltsága és kapcsolatformáló képessége is nő. Emellett fontos eszközévé válhat bizonyos csoportoknak - az aktivistáktól a véleményvezéreken át a véleményt nyilvánító egyénekig, - és demokratikusabbá teszi az internetet. A kommentek a ChimeIn felhasználói számára örökre láthatóak maradnak, a weboldal tulajdonos nem tudja azokat törölni vagy a kommentelést letiltani.

 

“A ChimeIn-nel szeretnénk elérni, hogy az internet és a böngészés kevésbé legyen magányos. Szeretnénk, ha az internetezők állandóan kommunikálhatnának azokkal, akik hasonló témájú oldalakat működtetnek vagy látogatnak. Ily módon újfajta közösségek alakulhatnak ki, amelyek a hozzászóló, olvasó és tulajdonos hármas együttműködésére alapulnak. Ezek a közösségek, a többi hálózattal szemben, nem a meglévő kapcsolatokra épülnek majd, hanem a témára, amiről az oldal szól. A nyilvánvaló üzleti hasznosság mellett, ez nagyon érdekes szociális és hálózatelméleti kisérlet is egyben” - mondja Kovács-Bernárdt Tamás.

 

A ChimeIn a kulturált kommunikáció híve: filozófiája, hogy ha “beszélnek rólad, beszélj róla”, hiszen a kritika egyben lehetőség a fejlődésre. Éppen ezért nagy esély a weboldalak működtetői számára is, hogy mostantól sokkal specifikusabban és rendszerezettebben kaphatnak visszajelzést. Hogy néhány példát említsünk: bármely webshopot vagy katalógust kommentelni lehet majd az egyes termék szintjén; visszajelezhetünk a kórházak honlapján, ha ajánlunk egy orvost, vagy ha nem megfelelő szolgáltatást kaptunk; írhatunk az adóhivatal oldalaira, ha nem értjük annak szövegét; vagy bármely weboldalra, ha azon elakadunk, vagy van egy jó ötletünk számukra. Ezek a visszajelzések gyűlnek és rangsorba rendeződnek a ChimeIn esztétikus ablakában, a webtulajdonos pedig reagálni tud rájuk. Fontos újítás, és Magyarországon különösen aktuális, hogy a ChimeIn átvállalja a honlap kezelőitől a kommentek moderálásával kapcsolatos tennivalókat és jogi felelősséget.

 

A ChimeIn mobilra optimalizált applikáció - elérhető az AppleStore és Google Play kínálatában -, emellett böngésző kiegészítőként az öt legnépszerűbb kereső bármelyikére letölthető a chimein.co oldalról. A ChimeIn logója kis ikonként jelenik meg a böngésző fejlécében, amelyre rákattintva megjegyzést tudunk fűzni ahhoz az oldalhoz, amelyet éppen látogatunk. Az ChimeIn integráltan működik használóinak Facebook, LinkedIn, Reddit és Twitter profiljaival, így lehetőség van arra, hogy különböző témákban különböző profillal kommenteljünk - például egy szakmai témában a LinkedIn profilunkkal. A ChimeIn-en követni és értékelni tudjuk a hasonló témák iránt érdeklődők online hozzászólásait, rákapcsolódhatunk azokra, akiknek a véleménye fontos számunkra.

 

"A Szilícium-völgyben egyre erősödő hangok kívánják a webes kommunikáció reformját, a social media gigászok kommunikációs monopóliumának megtörését, a decentralizált web megvalósítását. A ChimeIn megoldása erre a létező trendre ad erős és elegáns választ, amelynek üzleti potenciálja is hatalmas, hiszen a digitális világ fogyasztói aktívan akarják alakítani a nekik és róluk szóló kínálatot. Azok a vállalkozások fognak érvényesülni, akik a valós idejű interaktivitásra és konstans vásárlói kapcsolatgondozásra alapoznak- és erre is tökéletes a ChimeIn.” - mondja Tilesch György, a ChimeIn marketing-üzletfejlesztési vezetője, aki 2010 óta él San Franciscoban, a világ innovációs központjában, és az Innomine Group tanácsadócég amerikai vezetőjeként segíti többek között az innovatív magyar cégek piachódítását.

 

A ChimeIn-t tavaly novemberben kezdték fejleszteni magyar szakemberek. Idén már döntőbe került a Webby Awards webes szolgáltatás és applikáció kategóriáiban. Pár nappal ezelőtt pedig béta verzióból kilövésre került a kész termék. Az Azure alapokra épült termékre, a fejlesztők 120 ezer dollár kreditet kaptak a Microsofttól. Ezzel olyan háttérrendszereket érhettek el, mint a Microsoft Kognitív API, ami nagy segítség lehet a spamkezelésben, de például hangulatjelentést is lehet készíteni arról, hogy egy márkának milyen a megítése.

 

A ChimeIn már elérhető Windowson, MacOS-en, iOS-en és Androidon, Chrome, Safari, Firefox, Opera és Internet Explorer böngészőkben, az Edge verzió éppen készül. A tervek szerint a fejlesztés, csakúgy mint a LogMeIn esetén, továbbra is Magyarországon marad.

 

A vállalat budapesti nyitópartiját ősszel tartják, amelyre közösségének véleményvezérei mellett, meghívást kap minden olyan ChimeIn felhasználó is, aki szeptember 15-től a legtöbbször és legmagasabb minőségben szólt hozzá kedvenc weboldalának tartalmához. Aki ott szeretne lenni, az a http://chimein.co oldalon töltheti le az alkalmazást.