A NetIQ Novell SUSE Magyarországi Képviselet bejelentette, hogy elérhetővé vált a Self Service Password Reset 4.0. A megoldás segítségével a vállalati felhasználók önállóan, informatikai szakemberek közreműködése nélkül is helyreállíthatják elfelejtett vagy letiltott jelszavaikat, ami a vállalati alkalmazottak és az IT-szakemberek feladatait egyaránt megkönnyíti.
A felhasználók biztonsági kérdéseken keresztül erősíthetik meg személyazonosságukat, így az informatikai szakembereknek nem kell meggyőződniük a jelszót igénylő személy kilétéről, majd visszaállítaniuk a jelszavakat. Ez nem csupán egyszerűsíti a folyamatot, de nagyobb biztonságot is garantál, mint a telefonos azonosítás.
Mivel a megoldásnak köszönhetően a felhasználóknak nem kell a helpdeskhez fordulniuk a zárolt fiókok feloldásáért, a jelszavak adminisztrációjához kapcsolódó költségek is csökkennek, illetve a hibaelhárító munkatársak is gyorsabban tudnak reagálni a fontosabb problémákra. A szoftver azzal is növeli a biztonságot, hogy a felhasználóknak nincs szükségük a jelszavak felírására, hiszen ha elfelejtenék, maguk is tudnak új jelszót generálni a megfelelő lépésekkel.
A friss kiadás többek között újabb nyelveken elérhető, egyszerűbb konfigurációt, valamint új lehetőségeket kínál a sablonok kezelése és az azonosítás terén, illetve egyéb biztonsági és teljesítménybeli fejlesztéseket is magában foglal. A Self Service Password Reset ráadásul szoftverkészülékként is elérhető Hyper-V és VMware platformokon. Egyszerűen és gyorsan telepíthető, miközben egyetlen, zárt rendszerként teljes funkcionalitást nyújt a virtualizált környezetekben is. A megoldás egyben biztosítja a működési környezetet, a szükséges köztes komponenseket, a webszervert és az alkalmazás teljes funkcionalitását, így nincs szükség külön telepítésre vagy plusz ismeretekre a használatához.