A mai tizenévesek, mint potenciális online vásárlók
Wollák Viktória, 2000. október 30. 12:14
Napjainkban, mikor a tinédzserek videójátékokon nőnek fel, Britney Spearsért és az Emimemért rajonganak, sokkal inkább vásárlási okokból kifolyóan, mint szórakozási célokból fordulnak majd az internethez, mutatta ki egy tanulmány.
A mai web-szakértő 16-22 évesek nagyobb lelkesedéssel és ami még ennél is fontosabb, kevesebb aggodalommal látogatják majd az online áruházakat, derült ki a Forrester Research felméréséből.
A Net generáció csak most kezd mutatni pénzügyi lehetőséget, de nagyon gyorsan elsődleges célcsoporttá növi ki magát.
A tizenéves vásárlók már támogatják az elektronikus tranzakciókat. Egyharmaduk rendelkezik bankszámlával, pénzt utalnak, számlákat egyenlítenek ki interneten keresztül.
A tanulmány igen meglepte a folyamatosan gyarapodó, fiatalokat célzó oldalakat. Nem csoda, hiszen mostanában szüntették meg a tizenéveseknek készült Kibu.com-ot, a Snowball.com pedig közel 100 alkalmazottját bocsátotta el.
Ha a fiatalok által kedvelt közösségi és e-commerce oldalak megbuktak abban, hogy egy kis pénzt szedjen ki bő farmerjukból, mi alapján gondolja bárki is, hogy a fiatalok jelentősebb vásárlóerővé érnek, mint a felnőttek?
Forrester szerint a tizenévesek nagyobb számban használják majd a Webet vásárlásra, mint a felnőttek, mert ők sokkal kényelmesebbek.
Napjainkban a legtöbb 16-22 évest az autóvásárlás, a kollégiumi díj és a házasság foglalkoztatja, a jövőben az Internet is beférkőzik ezen dolgok közé.