Magyar startupok rajzolják újra a nemzetközi HR szakmát

forrás: Prím Online, 2016. szeptember 27. 10:03

Izzasztó kihívásokkal kell megküzdenie a humánerőforrás szakmának itthon és a fejlettebb országokban egyaránt. Párhuzamosan alakul ki egyre több területen munkaerőhiány, formál át teljes iparágakat a digitalizáció és meg kell felelni az egyre nagyobb súllyal jelen lévő Y generáció elvárásainak is. Öt magyar startup viszont a technológia segítségével olyan megoldásokat fejlesztett ki, melyek számos munkaerővel kapcsolatos problémára választ adnak. 

Automatizált online videó-állásinterjú, sportversenyek szervezése kollégáknak a weben, netes munkaerő- és szervezeti állapotfelmérés, kompetencia fejlesztés játékos applikációval – ezekkel a megoldásokkal forradalmasítaná a nemzetközi HR szakmát öt magyar startup. 

 

A Workplace Futurists néven együttműködésbe tömörülő innovatív vállalkozások a legújabb technológiákat hívják segítségül a jelen és a jövő humánerőforrás problémáinak megoldására. A startupok többsége már a nemzetközi piacokon is bizonyít.  

 

100 jelöltet interjúztatni egyetlen nap alatt? Lehetséges!

Az Indivizo a kiválasztás folyamatát teszi lényegesen gyorsabbá és egyszerűbbé a hagyományos módszereknél. A cég olyan automatizált online video interjúztató rendszert fejlesztett ki, amely harmadára rövidíti a jelöltek első körös meghallgatásának idejét. Másrészt az élő telefonos interjúztatáshoz képest hatszor-hétszer pontosabbá teszi az előszűrést, hiszen az így kiválasztott jelöltek sokkal motiváltabbak. Az állásra jelentkezők, a neten keresztül tudják megválaszolni az előzetesen összeállított kérdéseket otthonról vagy bárhonnan, ahol és, amikor nekik kényelmes. A cég HR-esei és vezetői a rögzített interjúkat könnyedén tudják a felületen értékelni, anélkül, hogy egyszerre jelen lennének az interjú időpontjában. Ezzel a módszerrel több jelölt kap esélyt, akár 100 jelelentkező interjúztatására is lehetőség van egyetlen nap alatt.  

 

 

Ádáz ellenség a fluktuáció

A változó piaci környezetben még a korábbiaknál is fontosabb a munkaerő megtartása. Főként annak fényében, hogy az Y generációsok kétharmada jellemzően egy éven belül munkahelyet vált. Éppen ezért egyre fontosabb elvárás a munkaadó részéről a rugalmasság, a jó munkahelyi hangulat, illetve a közösség építés. Ez utóbbiban hoz újítást a Battlejungle, mely egy olyan online közösségi platformot hozott létre, aminek segítségével bárki pofonegyszerűen szervezhet csapatépítést, sport bajnokságot saját kollégáinak.  A megoldás tehát a sport eszközén keresztül építi a munkahelyi közösséget.

 

 

Azok a munkahelyek tehát a legsikeresebbek a munkaerő megtartásában, ahol nagy energiákat fordítanak az elégedettségre, jó hangulatra, a munkavállalók pszichés jólétére. Ezeknél a cégeknél a fluktuáció és a munkahelyen tapasztalt stressz alacsony. A Selfmapping szintén online megoldást kínál arra, hogy egy cég egyszerűen felmérje munkavállalói milyen mentális, fizikai és pszichés állapotban vannak, illetve azt, hogy milyen kompetenciákkal rendelkeznek. Az eredmények alapján pillanatok alatt akcióterv készíthető, hogy mit, miért es milyen sorrendben érdemes fejleszteni, átalakítani, hogy a szervezet hatékonyabban működjön.

 

 

Öt perc alatt tesztelhetjük a cég állapotát

Nemcsak a munkavállalók állapotát fontos mérni, hanem a teljes szervezetét is. Erre fejlesztett ki webes módszert a CX-Ray. Egy öt perc alatt kitölthető, felhőalapú, automatizált teszttel olyan kérdésekre kaphatunk választ, hogy kik a legelkötelezettebb kollégák, milyen hatékony az információáramlás, vagy, hogy néz ki a szervezet valós működése. 

 

 

A tanulás kulcsa a gyakorlás

Megdöbbentő, de a vállalati tréningekkel megfelelő utókövetés nélkül csak a munkavállalók 15%-ánál érhető el kompetencia fejlesztés. Erre a problémára kínál megoldást a Practify, ami játékalapú online alkalmazással segít abban, hogy a tréningeken megszerzett tudás gyakorlással elmélyülhessen, a módszerrel a tréningek eredményessége 85%-ra tornászható fel. 

 

 

A Workplace Futurists együttműködés szeptember 28-án, az Internet Hungary konferencián debütál a szakmai nagyközönség előtt, illeszkedve a rendezvény egyik kiemelt témájához, mely a cégvezetés kihívásait vizsgálja a digitalizáció fényében.