AR? VR? Távmunka?

forrás: Prím Online, 2016. szeptember 29. 11:24

A Dell bemutatta az Intellel közösen készített „Future Workforce Study” című tanulmányának eredményeit, amely a modern munkahelyeket formáló globális technológiai trendeket vizsgálta Európában és Dél-Afrikában. 

Az eredmények azt mutatják, hogy a vizsgált régiókban az alkalmazottak majdnem fele véli úgy, hogy jelenlegi munkáltatójuk nem használja ki kellőképpen a legújabb technológia nyújtotta lehetőségeket. 

 

 

A PSB kutatóintézet a jövő munkaerőpiacát elemző 2016-os tanulmány elkészítéséhez 10 ország 4000, teljes munkaidőben alkalmazott dolgozóját kérdezte meg, akiket kis-, közép- és nagyvállalatok foglalkoztatnak. Az Egyesült Királyságban, Németországban, Franciaországban és Dél-Afrikában megkérdezettek közül sokan nem hisznek abban, hogy a következő öt éven belül okosirodában dolgozhatnak majd. Emellett úgy érzik, hogy innováció tekintetében a jelenlegi munkahelyükön alkalmazott technológia elavult a privát eszközeikhez képest. A felmérés azt mutatja, hogy az új technológiák megjelenése nagy hatással van a dolgozók munkáltatójukkal szembeni elvárásaira, így az olyan munkahelyek, amelyek nem vezetnek be újításokat, lemaradhatnak.

 

A technológia már eddig is jelentős befolyással volt a munkahelyi kommunikációra: sokan, különösen a dél-afrikai ezredfordulós generáció megdöbbentően nagy része, 67 százaléka véli úgy, hogy hamarosan a személyes találkozók felett is eljár az idő. A közeljövőben viszont olyan innovatív technológiák válhatnak létfontosságúvá a munkahelyeken, mint a dolgok internete (IoT) vagy a virtuális valóság (VR), és lehetnek hatással az együttműködésekre, illetve a munkavégzés hatékonyságára. 

 

„A mai munkaerő egyre inkább elvárja, hogy a cégek zökkenő nélkül és biztonságos módon integrálják a legújabb technológiákat a munkahelyi életbe. Az alkalmazottak személyes élményeiken keresztül már tudják, hogy az újítások hogyan segíthetik munkájukat. Sőt, szeretnék a legújabb fejlesztéseket használni, hogy produktívabbak legyenek. Ez sok munkáltatónak ijesztően nagy feladat, ám valójában a vállalatok számára egy elmulaszthatatlan üzleti lehetőség, ha az élen akarnak járni a jövő munkahelyei között” – mondta PJ Dwyer, a Dell ügyfélmegoldásokért felelős részlegének régióvezető alelnöke.

 

 

A tanulmány kiemelt eredményei: