A tavalyi évben az e-tailer vállalatok mindent megtettek a vevőkért, amit csak tudtak.
Meg kellett küzdeniük a szállítással, elegendő raktárkészlettel kellett rendelkezniük és kialakítani az oldalak formai megjelenését.
Mindezek ellenére az ünnep még mindig áldásnak bizonyul az e-commerce és shopping site-oknak.
A hagyományos gazdaság aztán tucatszám nyelte a túlbuzgó dot-com cégeket.
Minden nap olvashatunk e-tailer cégek bukásáról.
Az alábbi dolgokat érdemes megfogadni:
- Kereskedelmi üzenetek. Ne a legjobb illatú vagy a legszebb terméket akarjuk eladni. Üzenjünk ár/termék jellemzőket vagy más meggyőző előnyt. Nyakunkon az ünnep és az emberek vásárolni szeretnének, nem szórakoztatni magukat..
- Ezeket a tulajdonságokat ne a márka reklámozására használjuk, hanem, hogy eladjuk a terméket.Ezek az site-ok olyanok, mint a raktárak, és üres polcokat szeretnénk.
- Próbáljunk meg a reklám megjelenése utáni fizetést kialkudni. Bár nem ez a reklámfelület vásárlás egyetlen árstruktúrája. Vizsgáljuk meg, hogy mi az értéke a hirdetésnek ebben a környezetben? Nem azért hirdetünk katalógusban sem, hogy a márkát reklámozzuk, hanem, hogy eladjuk a terméket.
Dolgozzunk ki egy megfelelő ajánlatot, ami méltányos a shopping site-oknak, mint pl. a belépési díj plussz a bevétel bizonyos százaléka vagy esetleg prémium.
- A magazinok alapdíj ellenében árulják a termékeket. Dolgozzunk ki egy árstruktúrát, ne a nyomás hatására, hanem a vevőknek.
- A legtöbb shopping site kéri, hogy a látogató regisztrálja magát. Nézzük meg, ha csak a hirdetők listáját lehet megvásárolni, hogy a termék csak ezeknek a hirdetőknek a vásárlási környezetében szerepel-e. (nem hírlevél vagy e-mail)
- Végül, minden nap ellenőrizzük a híreket, hogy az oldal még él-e.
Eljött a karácsonyi médiatervezés ideje, még nem késő felkutatni a lehetőségeket.