Az Amazon.com betör a japán piacra

Kiss Ádám Zoltán Kiss Ádám Zoltán , 2000. november 9. 18:28
A világ első számú elektronikai kereskedelemmel foglalkozó cége, az Amazon.com új, a japán piac megnyitását célzó oldalt nyitott Amazon.co.jp néven.
A cég első ázsiai weboldalán 1,7 millió tételt fog kínálni japán nyelven, és ez szinte megegyezik az amerikai weboldal adataival. Jeff Bezos igazgató elmondta, „izgalmas itt lenni a japán Amazon-oldalon, készen állunk a kezdésre, és ez a világ második legnagyobb piaca”. A japán részleg elnöke, Hasegava Junicsi szerint a cég kínálatát hamarosan CD- és videoajánlatokkal bővítik. A vállalat célja Japán 350 milliárd jen, vagyis 3,2 milliárd dollárra becsült értékű elektronikus kereskedelmének megcsapolása.

A CNN szerint az Amazon.com kilátásai kedvezőek: a szigorúbb elemzői vélemények is csak esetleges versenytársakról beszélnek, és nehezebb előrejutásról, mint annak idején az USA-ban. Tény, hogy a cég már most is a legnagyobb elektronikus kereskedelmi forgalmat lebonyolító vállalkozás Japánban, ha figyelembe vesszük azt a 193 ezer japán vásárlót, aki eddig is tőlük rendelt, csendes-óceáni szállítással.