17. alkalommal adták át az Üzleti Etikai Díjakat

forrás: Prím Online, 2016. november 16. 15:13

Az Üzleti Etikai Díj 2000 óta, immár 17. éve kiemelkedő szerepet tölt be az üzleti életben etikusan működő cégek elismerésében. 

Az idei megmérettetésen – az eddigi 64 aktívan működő díjazott cég után – újabb 10 magyarországi bejegyzésű cég veszi át az elismerést november 16-án este a Piac & Profit által rendezett ünnepélyes díjátadó gálán. Az eseményre ismét a Magyar Fenntarthatósági Csúcs konferencia zárását követően kerül sor, kiemelve az üzleti etika és a fenntartható fejlődés szoros kapcsolatát.

 

Az Üzleti Etikai Díj 2000 óta az üzleti élet rangos elismerésévé vált. A díjat László Ervin professzor, a Budapest Klub elnöke és Demcsák Mária, a Piac & Profit üzleti magazin alapító főszerkesztője azzal a szándékkal hozta létre, hogy minden évben a magyar társadalom figyelmének középpontjába kerüljenek azok a hazai vállalkozások, amelyek tevékenységükkel, magatartásukkal példát mutatnak a felelős, etikus gazdálkodásban, üzleti jelenlétben, és erősítik a társadalom és az üzleti szféra közötti bizalmat.

 

Az alapítás óta eltelt 17 évben a díj presztízse folyamatosan nőtt, ami azt is jelzi, hogy a tudatosság, a társadalmi elkötelezettség és az élhető, fenntartható világ fennmaradása iránti felelősség egyre hangsúlyosabban szerepel a hazai vállalatok értékrendjében.

 

Idén a gazdasági szervezetek, kamarák és egyéni jelölések eredményeképpen 46 cég adott be értékelhető pályázatot: 25 kisvállalat, 7 középvállalat, 6 nagyvállalat és 8 multinacionális vállalat.

 

A díjat évente egyszer az alapítókból, valamint a korábbi években díjat kapott cégek első számú vezetőiből álló zsűri ítéli oda. 2016-ban a zsűri 3 kisvállalatnak, 2 középvállalatnak, 2 nagyvállalatnak és 3 multinacionális vállalatnak adja át az elismerést.

 

Az Üzleti Etikai Díj nyertesei 2016-ban

 

 Az Üzleti Etikai Díj szempontrendszere:

  1. A cég etikai magatartása alkalmazottaival szemben
  2. A cég tulajdonosainak etikai magatartása tulajdonosi jogosítványaik gyakorlása közben
  3. Az ügyfelekkel, üzleti partnerekkel szembeni etikus üzleti magatartás
  4. Társadalmi felelősségvállalás
  5. A környezettel szembeni felelős magatartás

 

Az etikus üzleti magatartás elengedhetetlenen feltételei a 21. században

  1. A cég felelős gondolkodásmódról cselekedetein keresztül tesz tanúbizonyságot. Felelősséget vállal munkatársaiért, szűkebb és tágabb környezetének jólétéért, a társadalom fejlődéséért, a klímaváltozás negatív folyamatainak visszafordításáért, az esélyegyenlőség javulásáért.
  2. A cég tetteit nem elsősorban a mindenáron való haszonszerzés irányítja, hanem a másokról gondoskodás, más érdekeinek, jóllétének figyelembevétele is.
  3. A cég – a szűkebb-tágabb emberi, természeti, üzleti – környezet érdekeit szem előtt tartva képes átértékelni várható üzleti hasznát, illetve át tudja változtatni cselekedetinek célrendszerét magasabb rendű célok, a fenntartható fejlődés érdekében.