Dombai Ferenc, az 550 fővel dolgozó, négy üzletágat (közlekedési, tanácsadási, üzleti megoldások és outsourcing) működtető MÁV Informatika vezérigazgatója előadásában külön felhívta a figyelmet ez utóbbi - számítógépes, ügyfél-, ill. alkalmazásmenedzsment- és telekommunikációs szolgáltatásokat nyújtó - területre, amelynek keretében ma Magyarország legnagyobb magyar tulajdonú forráskihelyező (outsource) cégeként a MÁV-on kívül több más vállalathoz kihelyezett rendszereket is működtetnek.
A közelmúltban fejezték be MeBusiness elnevezésű, moduláris, többfunkciós, távolról menedzselhető üzleti keretrendszerük fejlesztését, amely elsősorban a logisztikai szolgáltatók, valamint a kis- és középvállalkozók piaci igényeit hivatott kielégíteni. A megoldás gyakorlatilag egy olyan, a hagyományos és az elektronikus üzleti rendszerek előnyeit érvényesítő komplex rendszer, amely az áru-, a szolgáltatás- és az információkereskedelem menedzselése mellett lehetővé teszi a szolgáltatások igénybevételéhez szükséges infrastruktúrával még nem rendelkező partnerek rendszerbe kapcsolódását is. A MeBusiness eszköze a Szegedi Logisztikai Szolgáltató Központot üzemeltető és fejlesztő, a MÁV Informatika Kft. többségi tulajdonában lévő Praelog Kft.-nél bevezetett, október 20-án megnyitott Praelog Internet Portál és a rendszert menedzselő, várhatóan november közepén induló Virtuális Irányító Központ, amely lehetővé teszi, hogy mobiltelefonról is elérhetőek legyenek a portál információi. Az internetes portálon idén még díjmentesen elhelyezhetők a szolgáltatások, s a MÁV Informatikánál azt remélik, hogy szép számmal élnek majd a lehetőséggel a térség logisztikai szolgáltatói.