Az internetes vásárlás rengeteg időt spórolhat nekünk, extra kényelemmel és számos egyéb előnnyel járhat, de vajon tényleg rövidebb ideig tart, mintha besétálnánk a boltba? Vagy esetleg a hatalmas kínálatnak és a túl nagy kényelemnek köszönhetően hajlamosak vagyunk még többet böngészni online?
Az online vásárlói magatartás a mai adatgyűjtési módszerek segítségével mélységeiben kielemezhető, így az előbbi kérdésre is könnyedén megtalálhatjuk a választ, bár ez a válasz a ShopAlike 12 európai országban elvégzett kutatásából igencsak összetettnek látszik.
A megvásárolt termék első megtalálása és a tényleges vásárlás között eltelt idő nem csak termékcsoportonként más és más, hanem bizonyos esetekben országonként is nagy eltéréseket mutathat. A franciák átlagosan jóval több időt töltenek a végső döntés meghozásával a ruházati cikkeknél (4 óra), mint az átlag (1 óra), a norvégok viszont sportcipőknél rekordidő alatt pontot tesznek a vásárlás végére (átlagosan 10 perc).
A kategóriánkénti eltérések könnyen magyarázhatók, az olcsóbb termékeknél sokkal gyorsabban beadjuk a derekunkat, mint a drágább daraboknál. Ruházati kiegészítők, pólók és kisebb játékok esetében egy óránál is rövidebb idő alatt hozunk döntést, a legtöbbet - átlagosan egy napnál is többet – pedig a bútorokon vacillálunk. Divatcikkek közül a pólóvásárlás kevesebb, mint egy óráig, cipők és bakancsok esetében 2,5 óráig, kabátok és ruhák esetében viszont átlagosan több, mint 5 óráig tart, a tökéletes magassarkú kiválasztásához pedig még egy fél nap sem elég.
A ShopAlike a kutatást 12, Európában működő vásárlási platformján végezte el összesen több mint 100 millió termék és több millió vásárlás 2016-os adatainak elemzésével.
Részletesebb adatok és további érdekességek találhatók a ShopAlike infografikáján.