Az IDC február 15-én tartotta DevOps témájú üzleti reggelijét, melyen számos vállalat informatikai vezetője vett részt Budapesten.
A piaci nyomás és a kapcsolódó technológiák – a felhő, a mobilitás, a big data/analitika és a közösségi média – rendkívül gyors ütemben emeli mind magasabbra a lécet a szoftveralkalmazások bevezetésnek sebessége terén. A szoftverek egyre kritikusabb szerepet játszanak a fenntartható versenyelőny megszerzésében, az IT-szervezeteknek pedig folyamatosan, ugyanakkor gyorsabban, jobb minőségben és biztonságosabban kell rendelkezésre bocsátaniuk az ügyfelek szükségleteihez igazodó funkciókat. Minden szempontból erősödő nyomás nehezedik az informatikai felsővezetőkre az IT-szolgáltatások nyújtása terén.
A fentiekkel összhangban az automatizáció, a felhőplatformok, az agilis módszertan és a folyamatok szabványosítása átalakítja az üzleti, a fejlesztő, a tesztelő és az üzemeltető csapatok szerepköreit és feladatait. Az átalakulás jelentős szervezeti és kulturális változtatásokat tesz szükségessé, amely a DevOps IT módszertan vállalati meghonosításában képződik le. A DevOps üzleti, folyamatbeli és technológiai értéket kínál, és számos markáns előnnyel támogatja az ügyfelek igényeire szabott szolgáltatásnyújtást és – végül, de nem utolsósorban – a gyorsabb piacra lépést.
Ilosvai Péter, az IDC tanácsadási és IEP programokért felelős CEE régióbeli igazgatója előadásában a következő kérdésekre adott kézzelfogható válaszokat:
Az előadást követő beszélgetés során az előadó és a résztvevők megpróbálták körül járni és elemezni, milyen érettségi szakaszban tartanak a hazai vállalatok a DevOps megvalósításában.