A Microsoft is részt vett a 2017. február 27. és március 3. között San Fransiscoban megrendezett játékfejlesztői seregszemlén, a Game Developers Conference-n (GDC).
A 27 ezer látogatót vonzó, a világ legnagyobb játékfejlesztői szakmai rendezvényeként számon tartott eseménysorozatán interaktív és virtuális valóság alapú játékokkal foglalkozó programozók, művészek, gyártók, tervezők és üzleti döntéshozók gyűltek össze, hogy megosszák egymással ötleteiket és közösen formálják az iparág jövőjét.
A Microsoft több fontos bejelentést is tett a konferencián:
- A Microsoft az Xbox Live fejlesztők számára lehetővé teszi, hogy az általuk készített Xbox Live kompatibilis játékokat gyorsan és bárki számára elérhető módon közzétehessék. A Microsoft szeretné, ha minél többen kipróbálnák a most még csak tesztverzióként működő Xbox Live Alkotói Programot, amely hamarosan minden fejlesztő számára elérhetővé válik.
- A Microsoft és az Acer a valódi és a virtuális valóság egyidejű észlelésére alkalmas eszközt fejlesztett, amelyet már ebben a hónapban kipróbálhatnak a fejlesztők.
- A jelenlegi 10 mellett újabb 16 játékkal egészül ki az Xbox Play Anywhere címek tárháza, a lista pedig folyamatosan bővül, egyebek mellett a konferencián bemutatott játékokkal is.
- Február 28-án indult útjára az Xbox Game Pass névre keresztelt új játékelőfizetői szolgáltatás, amely korlátlan hozzáférést biztosít több mint száz Xbox One és Xbox 360 kompatibilis játékhoz. A fejlesztést jelenleg szűk körben tesztelik, a nagyközönséghez a tavasz második felében juthat el.
További részletek elérhetők a hivatalos Microsoft blogbejegyzésében.