A Comdexen szinte már tradíció, hogy a kapunyitás előestéjén az első kulcselőadást Bill Gates tartja. Idén sem volt ez másképp, s az sem lepett meg senkit, hogy Gates előadásában ugyancsak az ügyfélközpontúságot mint vezérelvet hangsúlyozta (ehhez persze jó néhány tippet s béta-verziós Microsoft-terméket is bemutatott a már vezető szoftverfejlesztőként jelen lévő volt vezér). Legalábbis azok számára, akik bejutottak, mert bizony ez korántsem volt egyszerű. A szervezőgárda ugyanis - arra hivatkozva, hogy a hallgatóság létszámát korlatozni kell, mert az elmúlt években a termek egyre zsúfoltabbak - jegyrendszert vezetett be. Csöppnyi iróniával élve végül is így valósult meg a Comdex hármas jelszava: a tartalom (content) nagyon fontos, érdemes érte akár órákig sorban állni. Ugyanakkor a kígyózó sorokban alkalmi ismeretségek köttetnek, vitacsoportok alakulnak ki, vagyis létrejön a közösség (community). S ha valaki mégis lemarad, akkor még mindig van esélye arra, hogy az alkalmi jegyüzérekkel kereskedve (commerce) bejusson az előadásra.
Nem egy hasonló, nem jelentős, de mégis bosszantó problémát lehetne felsorolni az idei Comdexszel kapcsolatban. Ám a fő mondanivaló e nélkül is összefoglalható: az ügyfélcentrikusság veszélyes fegyver, ha csak félig vesszük komolyan, visszafelé is elsülhet.