Hasonlóan sikeres jövőt jósolnak a szakemberek az ASP-nek (Application Service Provider). A hárombetűs csoda révén nem kisebb dolog valósul meg, mint az, hogy a szoftvereknek csak azon részeiért kell a jövőben fizetnünk, amelyeket valóban használunk is (az ASP Summit nevű előadás-sorozat lapzártánk után kezdődik, ezért a részletekről egyelőre nem tudunk beszámolni).
A harmadik fő témaként választott ügyfélcentrikusság igazából nem is köthető egyetlen terméktípushoz (bár a "360 Costumer" című előadássorozaton előszeretettel emlegették a CRM-et, a Costumer Relationship Managementet, amely a nagy ügyfélkörrel rendelkező vállalatok, intézmények számára kínál informatikával támogatott megoldást), akárcsak a biztonságtechnika, amely ugyan nem volt kiemelt téma, a kiállítók között mégis szép számban találhatunk - elsősorban az internet biztonságát fokozni hivatott - megoldásokat (például ujjlenyomat-azonosítással összekötött hitelkártya-olvasókat, elektronikus pénzt tároló chipkártyákat stb.). Szerencsés döntés volt a szervezőbizottság részéről, hogy a CeBIT-hez hasonlóan a pavilonokon belül az azonos területhez tartozó termékeknek, illetve a köréjük épülő megoldásoknak egyazon "parcellában" adott helyet.
Ilyen kisebb-nagyobb szigetek épültek ki a biometrikus azonosítás, a digitális otthon, a Bluetooth, a DVD és persze a mobilinformációs eszközök köré. Utóbbiak népszerűsége töretlen, a látogatók egyre kisebb, ugyanakkor egyre nagyobb tudású készülékeket vehetnek kézbe. Komoly, meghatározó újdonságot - akárcsak tavaly - nem hozott az idei Comdex, a Las Vegas-i IT-show ezúttal is inkább a trendeket próbálta meg felvázolni. Hogy mekkora sikerrel, az nemsokára kiderül.
Persze azért akadt néhány figyelemre méltó érdekesség. Ide sorolható például a már piackész termékként beharangozott digiScents, amely nem kevesebbet kínál, mint illatos (vagy éppen szagos) weboldalakat. A megoldás révén - amennyiben beszerezzük a kiegészítő berendezést, s kedvenc oldalaink is támogatják a digiScents technológiát - mintegy 100-200 különböző illat varázsolható otthonunkba. Szintén figyelemre méltó megoldás az AcaNeTv "objektum alapú adatsugárzó" terméke. A sokakat valószínűleg elriasztó definíció mögött igen praktikus, a jövőben valószínűleg nagy népszerűségnek örvendő megoldás rejlik, amely a televíziózást és a vásárlást köti össze oly módon, hogy például a filmben szereplő színésznő ruhája - amennyiben megtetszett - megrendelhető. E két megoldás bizonyára komoly esélyekkel indulhat a C|net és a Ziff Davis által közösen elnökölt Best of Comdex versenyen, ahol ideje volna már egyszer "a Comdex legnagyobb melléfogása" díjat is kiosztani, mert bizony akadt ilyen is szép számmal.