Mintegy ötödével, 2,119 milliárd svéd koronára nőtt az Axis Communications nettó értékesítési árbevétele az idei második negyedévben az egy évvel korábbi 1,763 milliárd koronáról.
Az IP-alapú megfigyelőeszközök globális piacvezető vállalata 209 millió svéd korona üzemi nyereségről számolt be az idei második negyedévről, amely 9,9 százalékos működési nyereséghányadnak felel meg. A svédországi vállalat adózás utáni nyeresége 149 millió korona volt az idei második negyedévben, a részvényenkénti nyereség az egy évvel korábbi 1,77-ről 2,14 koronára nőtt.
Az idei első félév eredményeit tekintve, 4,146 milliárd svéd koronára nőtt az Axis Communications értékesítési árbevétele, amely 25 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbi 3,33 milliárd koronához képest. Az év első hat hónapjában 443 millió koronára nőtt a társaság üzemi nyeresége, amely 10,7 százalékos profithányadot jelent. Az Axis első féléves adózás utáni nyeresége 326 millió koronát tett ki, szemben a tavalyi első hat hónapban elért 237 millió koronával. Az idei január-júniusi időszakban 4,69 koronára nőtt a vállalat részvényenkénti nyeresége a megelőző év első felében elért 3,41 koronáról.
„Az idei második negyedéves eredmény rekordárbevételnek számít az Axis történetében. A növekedés egyik hajtóereje az amerikai dollár erős árfolyama volt, de pozitívan járultak hozzá az eredményekhez azok az akvizíciók is, amelyeket az Axis 2016-ban hajtott végre” – kommentálta a vállalat eredményeit Ray Mauritsson, az Axis Communications elnöke.
Az Axis továbbra is nagy hangsúlyt fektet az innovációra, ezt olyan, az idei második negyedévben bejelentett megoldások is bizonyítják, mint a továbbfejlesztett Zipstream technológia, a robbanásvédett kamerák, vagy az új WDR (Wide Dynamic Range) technológia. Az új megoldások olyan rangos nemzetközi kiállításokon debütáltak, mint az Egyesült Államokban megrendezett ISC West, vagy a június végén, Londonban megtartott IFSEC biztonságtechnikai vásárok. Ezeken a rendezvényeken az Axis egyben azt is bemutatta, hogy miként vált az egyik legfontosabb kérdéssé a kiberbiztonság mind a piacokon, mind pedig a társadalomban általában. Mindez megerősíti azt, hogy az Axis már régóta kiemelten kezeli ezt a területet.
Az elmúlt év végén felvásárolt Cognimatics segítségével az Axis májusban két új megoldást is bemutatott: a veszteség-megelőzési, valamint a raktár-optimalizációs megoldásokat. Ez is jelzi, hogy hálózati videómegfigyelési megoldások piacvezető vállalata kiemelt hangsúlyt fektet a kiskereskedelmi megoldásokra, illetve hozzáadott értékkel kívánja segíteni ügyfeleit.
A jövőbeni növekedésről szólva az Axis elnöke rámutatott: azt IHS piackutató vállalat júniusban közölt éves jelentése is további bővülést jelzett a hálózati videómegfigyelési piacon. A folyamatos innovációval és az átfogó megoldásokba való befektetésekkel az Axisnál minden adott ahhoz, hogy élen járjon a megfigyelési ágazat jövőbeni fejlődésében – mondta Ray Mauritsson.