A Magyar Telekom 2017. november 1-jével megszünteti az egyetemes szolgáltatásra jogosult lakossági felhasználók részére nyújtott villamosenergia-szolgáltatását.
A Nemzeti Közművekhez tartozó, országosan működő DÉMÁSZ Zrt. egyetemes szolgáltatóként kész biztosítani az érintett ügyfelek villamosenergia-ellátását ettől az időponttól. Aki más villamosenergia-kereskedővel vagy egyetemes szolgáltatóval kíván szerződést kötni, annak az új villamosenergia-szerződésének megkötéséről és a kereskedőváltás kezdeményezéséről magának kell gondoskodnia 2017. szeptember 30-ig.
A Telekom 2010-ben indította el energiaszolgáltatási tevékenységét azzal a céllal, hogy ügyfelei számára még több új szolgáltatást és ajánlatot nyújthasson. A szabályozott egyetemes árnál kedvezményesebb díjaival a Telekom az elmúlt évek során hozzájárult lakossági ügyfelei energiaköltségeinek mérsékléséhez.
A Telekom lakossági villamosenergia-szolgáltatását 2017. október 31. napjáig biztosítja, és a szerződés megszűnését követően végszámlát küld ügyfeleinek. A vállalat kiemelten fontosnak tartja, hogy az átmenet folyamata zökkenőmentes legyen. Ennek érdekében a társaság ügyfelei kényelmét, valamint villamosenergia-ellátásuk folyamatosságát biztosító eljárást alakított ki.
2017. november 1-jétől a Nemzeti Közművekhez tartozó, országosan működő DÉMÁSZ Zrt. egyetemes szolgáltató kész arra, hogy minden érintett lakossági ügyfél villamosenergia-ellátását biztosítsa. Amennyiben a DÉMÁSZ Zrt., mint új egyetemes szolgáltató az ügyfél számára megfelelő, úgy a DÉMÁSZ Zrt. fogja megkeresni a szolgáltató-váltással kapcsolatban. Aki más villamosenergia-kereskedővel vagy egyetemes szolgáltatóval kíván szerződést kötni, annak a folyamatos villamosenergia-szolgáltatás érdekében az új villamosenergia-szerződésének megkötéséről és a kereskedőváltás kezdeményezéséről magának kell gondoskodnia 2017. szeptember 30-ig.
A szolgáltatás megszűnéséről minden érintett lakossági ügyfél részletes, teljes körű tájékoztatást kap a társaság felmondó levelében.