Középiskolások részvételével rendezték meg a Szóda Műhely első #Varosipezsges Instagram fotóworkshopját, ahol a diákok szakértőktől leshették el a legfontosabb tippeket és trükköket, a képmegosztó alkalmazás professzionális és biztonságos használata érdekében.
Az Instagram használatának elméletét és gyakorlatát ismerhették meg azok a középiskolások, akik részt vettek a Szóda Műhely első Instagram fotóworkshopján. Az eseményt az Antall József Tudásközpont (AJTK) középiskolás-programjaiért felelős Szóda Műhely, a Deák 17 Ifjúsági Művészeti Galéria, a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU), a Ringier Axel Springer (RAS) fiatalokat célzó portálja, a Noizz.hu, illetve a Noguchi Porter Novelli közös kampányának részeként rendezték meg.
„A mai fiatalok számára teljesen természetes, hogy életük minden pillanatát szinte azonnal megoszthatják barátaikkal, ismerőseikkel a közösségi oldalakon, arról azonban kevés információjuk van, hogy mitől lesz egy fotó különlegesebb, mint a többi” – mondta Pettendi Szabó Péter, a METU fotográfustanára. „Jó témaválasztással, tudatos kompozíció- és expozíció beállítások hasznalatával és egy kis találékonysággal kiemelkedő minőségű képek készülhetnek, akár egy Instagram-profil számára is” – tette hozzá.
„Az Instagram tudatos használatával, a témák, a hashtagek, a posztolás idejének optimális megválasztásával, érdekes és szép képek megosztásával nem lehetetlen akár komoly követőbázis kiépítése sem” – hangsúlyozta Szabó László, a RAS Digital Media Campus programjának menedzsere. Véleménye szerint ugyanakkor a következő években a videós tartalmak még nagyobb arányú megjelenésére kell számítanunk.
A #Varosipezsges Instagram-nyereményjáték és workshop a Z generáció digitális szokásainak megismerését és közösségimédia-edukációját megcélzó kezdeményezés része. A középiskolásokat célzó képmegosztó pályázaton a #Varosipezsges hashtaggel feltöltött képek közül a METU, a Szóda Műhely, a Noizz.hu és a Deák17 galéria szakértőiből álló zsűri választja majd ki a legkiválóbb alkotásokat. A legjobb fotó készítője egy GoPro akciókamerával lesz gazdagabb, a legizgalmasabb képeket pedig egy kiállításon is bemutatják majd. A METU, a Szóda Műhely és a Noizz.hu emellett egy közös kutatásban méri fel a tizenévesek Instagram-használati szokásait.
Az Instagram-nyereményjáték további részletei az alábbi linken olvashatók: https://szodablog.com/2017/07/26/instagram-palyazati-kiiras
A Z generáció Instagram-használati kérdőívének kitöltői pedig egy 6000 mAh powerbankot nyerhetnek. A kutatás ezen a linken érhető el: https://noizz.hu/szorakozas/varosipezsges-jatek/8ctrl34.