Az OTRS, a világ vezető nyílt forrású ügyfélszolgálati rendszerének és az ITIL V3-kompatibilis IT szolgáltatásmenedzsment (ITSM) megoldásainak szolgáltatója, ma bejelentette az OTRS 6 kiadását.
Újdonságok
Vezérlőpult
Az OTRS 6 vezérlőpultjának elrendezése nem változott, csak a menü kapott egy kis grafikai frissítést. Az avatár támogatásnak köszönhetően azonnal látszik, hogy kinek a nevében történik az OTRS-sel való munka. Ez különösen az adminisztrátorok számára lehet hasznos, ha átváltanak egy másik ügyintézőre.
Adminisztráció
Az adminisztrációs felület teljesen megváltozott. A korábbi oszlopos elrendezést egy lebegő dobozos váltotta fel. Az adminisztrátorok kiválaszthatják a kedvenc dobozaikat a gyorsabb munkavégzéshez. Ezek a „kedvencként” megjelölt dobozok közvetlenül az Adminisztráció menüből is elérhetők lesznek.
Rendszerbeállítások
A rendszerbeállítások képernyő kívül-belül megújult. A beállítások magyarázó szövegei külön oszlopba kerültek, valamint egy fa szerkezet jelent meg a bal oldali dobozban az egyszerűbb navigáció érdekében. A beállítások mostantól adatbázisban vannak tárolva, és a rendszer kezeli a módosításcsomagokat is.
Személyes beállítások
A személyes beállítások képernyőt is teljesen átdolgozták. Itt is a korábbi oszlopos elrendezést váltották le lebegő dobozosra, és egy ilyen dobozra kattintva az alábbi képernyőn lehetséges az adott kategóriájú beállítások szerkesztése.
A kategóriákon belül a rendszerbeállításokhoz hasonló elrendezésű felületen lehet megváltoztatni a személyes beállításokat.
Jegy
Az OTRS 6 jegynagyítás képernyője is kapott egy kis ráncfelvarrást. A korábbi elrendezésen nem változtattak, viszont itt is megjelennek az avatárok. Az ügyintézők avatárjai a bejegyzésszövegek egyik oldalára, az ügyfelek avatárjai a másik oldalra kerülnek – akárcsak egy csevegésben.
Jegyfelosztás
Mostantól lehetőség van eldönteni azt, hogy egy meglévő jegy felosztásakor milyen jegytípusba legyen felosztva az adott jegy.