Magyarország kulturális színtereit, érdekességeit és látnivalóit építhetik meg az érdeklődő diákok a Minecraft nyílt játékterű videójátékban és annak oktatási verziójában. A Microsoft Magyarország és a Budapest School közös kezdeményezésének egyéni kategóriájában tanulók, a csoportosban pedig iskolai szakkörök, tanulókörök, osztályok csatlakozhatnak.
Nyíregyházán nyílt meg Minecraftország első virtuális építkezése: helyi tanulók saját iskoláikat építették fel Minecraftban a Microsoft IV. Innovatív Pedagógus konferenciájának szakmai napján.
Az eseményen a Minecraftország mozgalom elindulását Nádori Gergely, az Alternatív Közgazdasági Gimnázium (AKG) pedagógusa és az Innovatív Pedagógus Program szakmai vezetője jelentette be. A Microsoft Magyarország és a Budapest School közös kezdeményezésében a jelentkező diákok az ország híres, ikonikus látnivalóit készíthetik el a videójátékipart megreformáló, nyílt játékterű Minecraftban, vagy annak oktatási változatában, a Minecraft Education Edition-ben.
A Minecraftország program fővédnöke Deutsch Tamás, Digitális Jólét Programért (DJP) felelős miniszterelnöki biztos. A DJP keretében elkészült Magyarország Digitális Oktatási Stratégiájának (DOS) egyik fontos célkitűzése, hogy minden tanulónak lehetősége legyen a jövő technológiáinak megismerésére: az informatikán kívül találkozzon a robotikával, a kiterjesztett valósággal, a 3D nyomtatással is. „Meggyőződésünk, hogy a digitális oktatásnak nincs alternatívája, hiszen csak így tudjuk felkészíteni gyermekeinket a 21. század munkaerőpiaci elvárásaira. A Minecraftország kezdeményezés példaértékű módon tud hozzájárulni ehhez a célkitűzéshez. A Minecraft világa egy olyan nyílt világ, ahol szabadon, kockázatok és korlátok nélkül alkothatnak a gyermekek, kitágítva kreativitásuk határait. A Minecraft oktatási verziójában továbbá az együttes alkotás és a közös probléma megoldás mellett játékosan sajátíthatják el az algoritmikus gondolkodás, a szabálykövetés és alkotás alapjait, amelyek ma már nélkülözhetetlenek a felsőbb tanulmányok és a munka világában is.” – fogalmazott a miniszterelnöki biztos.
„Elkötelezettek és következetesek vagyunk abban, hogy a magyar gyerekek és pedagógusok mind szélesebb köréhez vigyük közel a fejlődésükhöz leginkább hozzájáruló technológiai megoldásokat” – mondta a Microsoft Magyarország oktatási üzletágának vezetője. Merényi Ádám szerint a kódolás elsajátítása egyrészt megfogható tudást ad, másrészt olyan készségeket fejleszt, amelyeket a gyerekek az élet számos területén kamatoztathatnak.
„Nem csupán a digitális készségek fejlesztése fontos: boldogsághoz fontos az érzelmileg biztonságos, inspiráló környezetben megélt örömteli alkotás, amihez ideális eszköz a játékos alkotófolyamat” – hangsúlyozta Halácsy Péter, a Budapest School alapítója. Hozzátette: „a világ dolgai iránti érdeklődés és a kreativitás serkentésével olyan szupererővel ruházzuk fel a gyerekeket, amely még 2040-ben is fontos lesz számukra.”
A Minecraftország mozgalom szervesen illeszkedik a Microsoft Magyarország oktatási intézmények technológiai fejlesztésére irányuló erőfeszítéseinek, így az Innovatív Iskola és az Innovatív Pedagógus Programnak is. A tanév végéig tartó mozgalomhoz egyéni kategóriában tanulók, csoportos kategóriában pedig iskolai szakkörök, tanulókörök, osztályok csatlakozhatnak az alábbi linken.