A biztonság érdekében a mesterséges intelligenciát és a Big Data-t is felhasználja a Huawei

forrás: Prím Online, 2017. december 6. 12:59

A Huawei Technologies közvetlenül Magyarországról is elérhetővé tette több, a kiberbiztonságot növelő támogatását, illetve védelmi szolgáltatását

A támogatások menedzsment és technológiai szinten is segítik a kormányzati, a távközlési és a vállalati szektor intézményeit – jelentette be a vállalat keddi kiberbiztonsági sajtóbeszélgetésén. A hálózatbiztonságot tesztelő szolgáltatás (NSHS) a legújabb kiber- és információs fenyegetéseket is figyelembe véve teszteli a távközlési rendszerek biztonsági megfelelőségét, míg a vállalat kiberbiztonsági intelligencia rendszere (CIS) a Big Data-t és a gépi tanulást (machine learning) is felhasználva nyújt védelmet az összetettebb, APT-jellegű támadások ellen. Magyarországon a lakosság 80 százalékának internetezése és telefonálása zajlik valamilyen Huawei eszközön. 

 

A Huawei mint a világ egyik vezető távközlési és infokommunikációs megoldás szállítója a világ 50 legnagyobb telekommunikációs szolgáltatója közül 45-öt tudhat jelenleg ügyfelei között, évente közel két millió új, a távközlési hálózatok alapjául szolgáló bázisállomást telepít világszerte. A vállalat magyarországi jelenlététét jól érzékelteti, hogy a hazai a felhasználók 80 százaléka valamilyen Huawei eszközt használ, amikor internet alapú vagy telefonos szolgáltatást vesz igénybe – hívást fogad, indít, vagy éppen böngészik az interneten.  A vállalat széleskörű globális tapasztalatokat halmozott fel a telekommunikációs infrastruktúrák biztonságáról, és többek között erre alapozva indítja el távközlési és infokommunikációs ügyfelei számára Magyarországon is a hálózatbiztonságot tesztelő szolgáltatását (Network Security Hardening Service, NSHS).

 

Az NSHS-szolgáltatás a legújabb kiber- és információs fenyegetéseket, illetve gyengeségeket is figyelembe véve teszteli a távközlési rendszerek – így a modern és kevésbé modern eszközöket használó rendszerek biztonsági megfelelőségét egyaránt. A NSHS-t a Huawei a nemzetközi sztenderdek és ajánlások alapján indította el, a szolgáltatás célja, hogy megelőzze a lehetséges biztonsági incidenseket és sérülékenységeket. A rendszer az egyes szolgáltatók távközlési hálózatainak saját biztonsági előírásait is monitorozza, valamint optimalizálja a meglévő telekommunikációs infrastruktúra topológiáját, architektúrájukat. A szolgáltatás emellett javaslatokat is tesz a különböző tűzfalak használatára, valamint a legjobb iparági megoldások, nemzetközi ‘’best practice’’-ek alkalmazására. 

 

 

A Huawei emellett Magyarországon is bemutatta új kiberbiztonsági intelligencia rendszerét (Cybersecurity Intelligence System- CIS), amely az APT (Advance Persistent Threat) jellegű, összetett, internet alapú támadásokkal szemben nyújt védelmet. Az intelligens rendszer a támadások kivédéséhez többek közt olyan technológiákat használ, mint a nagy mennyiségű adat elemzését biztosító Big Data, vagy a mesterséges intelligencia egyik ágaként ismert, gépi tanulás (machine learning). A CIS a legfontosabb infokommunikációs eszközök védelme érdekében pontosan azonosítja és kivédi az APT veszélyeket: a rendszer a kulcsadatok tömegadatokból történő kivonásával visszaállíthatja az APT megölési láncát (kill chain) és a több dimenzióban méri fel a kockázatokat, illetve a Big Data elemzése alapján izolált anomáliákat kapcsol össze.

 

A Huawei a kiberbiztonságot nem csupán adat- és eszközvédelemnek vagy információbiztonságnak tekinti, hanem egy teljes ökoszisztémának, amely mindezeket magában foglalja. A vállalat szerint a kibervédelemben a legfontosabb az átláthatóság, és az ABC stratégia (Assume nothing, Believe no one, Check everything, azaz Ne feltételezz semmit, ne higgy senkinek és mindent ellenőrizz!). A Huawei ezt a stratégiát alkalmazza saját, teljes körű kibervédelmében, illetve segít ügyfeleinek ennek megvalósításában. A Huawei kibervédelem iránti elkötelezettségét jelzi, hogy a vállalat összes munkavállalójának 1,6 százaléka teljes munkaidőben kiberbiztonsággal foglalkozik, a cég globális K+F kiadásainak pedig mintegy 5 százalékát fordítja erre a célra.