A 3D-hatások és -környezet terén vezető szerepet játszó Animation Science Corporation a Sony Next Generation PlayStation tervezésében a környezet szintézisének feladatát kapta, aminek teljesítésével az érzékelés valódiságérzetének az eddigieknél magasabb szintjét lesznek képesek megvalósítani a játékokban.
A szabály alapú Rampage környezetgenerátor automatikusan elvégzi a valósághű 3D-környezet előállításához szükséges bonyolult fizikai számításokat, ami által a játékok környezete és így maga a játék is természetesebbnek hat majd. Az Outburst fizikai részecskemozgást számító program olyan bonyolult mozgásokat állít elő, mint pl. robbanás, füstképződés, eső, por, tűz, hóesés, és mindezek erősségét, kiterjedtségét is befolyásolhatja a felhasználó. Az új játékok megdöbbentően mást nyújtanak majd.
Az év végére tervezett premier előkészületei nagy ütemben folynak, a PlayStation II egy 300 megahertzes, 128 bites processzorra épül, amit a Sony a Toshibával együtt fejleszt. Még nem dőlt el, hogy mi lesz az új konzol operációs rendszere. A Sega a Windows CE-t választotta, a Sony egyelőre a Linuxszal kacérkodik.